انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از مجارستان

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با همتای مجارستانی از او خواست تا زمینه بازگشت ایرانیان مقیم اوکراین به ایران را فراهم کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ،حسین امیرعبداللهیان گفت: از شما می‌خواهیم برای تسهیل روند انتقال ایرانیان مقیم اوکراین از طریق خاک مجارستان به کشورمان اقدام کنید.

به گفته وزیر خارجه کشورمان، «شهروندان ایرانی از جمله دانشجویان، خانواده دیپلمات‌های مقیم اوکراین، خواهان ورود به مرز‌های لهستان و مجارستان برای بازگشت به کشورمان هستند.»

وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در تماس با منوچهر مرادی سفیر کشورمان در اوکراین از آخرین وضعیت ایرانیان مقیم این کشور و همچنین دیپلمات های کشورمان و خانواده های آنها کسب اطلاع کرد.

روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) نیز اعلام کرد، آماده است پس از دریافت مجوز، پرواز‌هایی را برای خروج ایرانیان از اوکراین برقرار کند.

رئیس ستاد اوکراین وزارت خارجه روز گذشته از اقدامات وزارت خارجه برای خروج اضطراری اتباع ایرانی با همکاری سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد تا به محض اخذ مجوز از دولت اوکراین اقدام شود.

ستاد اوکراین در وزارت خارجه به دستور حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای پیگیری وضعیت و مطالبه حفاظت از ایرانیان در اوکراین ایجاد شده است.

وزیر خارجه مجارستان گفت: برای پیگیری انتقال شهروندان ایرانی از طریق خاک مجارستان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گفته پیتر سیارتو، او دستورات لازم برای پذیرش ایرانیان بدون نیاز به ویزا در مجارستان و فراهم آوردن تسهیلات فوری برای بازگشت آنان به کشورمان صادر می‌کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.