قرار نیست درباره ترکیب تیم‌ ملی نظر بدهم!

حمید استیلی در گفت‌وگو با «شهروندآنلاین»: نماینده پیشکسوتان فوتبال در تیم‌ ملی هستم

انتخاب حمید استیلی به عنوان سرپرست تیم ملی با استقبال پیشکسوتان مواجه شده. او در این خصوص صحبت کرده است.

شهروندآنلاین: بعد از عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست فدراسیون فوتبال، طبیعی بود که مجتبی خورشیدی سرپرست تیم ملی فوتبال هم از سمتش کنار برود. خورشیدی که با نظر مستقیم عزیزی خادم به مدیریت تیم ملی رسید، از همان شروع فعالیتش انتقادهای زیادی را تحمل کرد.

حضور خورشیدی روی نیمکت تیم ملی باعث شد تا بسیاری از پیشکسوتان و کارشناسان در این خصوص اعتراض کنند و خواهان فردی شناخته شده‌تر در تیم ملی باشند. با این حال، نتایج خوب تیم ملی باعث شد تا کم‌کم حواشی درباره خورشیدی کاهش یابد.

با رفتن عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال و حضور میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون اما او رأی به جدایی خورشیدی داد. بعد از آن، یک پیشکسوت باسابقه به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال بزرگسالان انتخاب شد؛ حمید استیلی.

انتخاب استیلی به عنوان مدیر تیم ملی فوتبال با استقبال پیشکسوتان مواجه شده است. استیلی که به عنوان بازیکن در تیم ملی و جام جهانی بازی کرده و گل زده، دوران مربیگری و اجرایی را هم تجربه کرده است. او سرمربی تیم ملی امید بود، سرپرستی تیم ملی امید را برعهده داشت، در پرسپولیس و چند تیم دیگر هم سرمربیگری کرده و بسیاری از اهالی فوتبال او را انتخابی شایسته برای سرپرستی تیم ملی می‌دانند.

نماینده پیشکسوتان در تیم ملی فوتبال هستم

استیلی بعد از انتخابش علاقه زیادی به گفت‌وگو نداشت، اما وقتی با اصرار خبرنگار ما مواجه شد، این جملات را بر زبان آورد: «از همه عزیزانی که طی چند روز گذشته به من لطف داشتند تشکر می‌کنم. من واقعا خودم را شاگرد همه پیشکسوتان و اساتید و بزرگان فوتبال ایران می‌دانم. قطعا به عنوان نماینده پیشکسوتان ارزنده فوتبال در تیم ملی حضور دارم و امیدوارم بتوانم جواب محبت‌هایی را که طی روزهای گذشته افراد مختلف به من داشته‌اند، بدهم.»

در ترکیب تیم ملی دخالت نمی‌کنم

سرپرست تیم ملی فوتبال در بحث سرمربیگری فوتبال هم ید طولایی دارد؛ او در پاسخ به این پرسش که آیا نظر فنی روی نیمکت تیم ملی می‌دهد یا نه، گفت: «به هر حال اگر آقای اسکوچیچ نظری بخواهد در خدمتم اما من آمده‌ام تا مدیریت اجرایی تیم را انجام بدهم و قرار نیست در کار سرمربی و مربیان دخالتی داشته باشم. امیدوارم همه با هم کمک کنیم تا تیم ایران در جام جهانی نتایج خوبی به دست آورد.»

رابطه خوبی با باقری و هاشمیان دارم

استیلی که با کریم باقری و وحید هاشمیان همبازی بوده،‌ درباره ارتباطش با این دو مربی ایرانی تیم ملی تاکید کرد:‌ «این دو عزیز نیاز به تمجید من ندارند. رابطه خوبی با هم داریم و انشاءالله مجموعه تلاش‌ها منجر به کسب موفقیت شود.»

برنامه اردوی تیم ملی

از مدیر تیم ملی فوتبال درباره برنامه‌های اردویی ایران پرسیدیم که او گفت: «ما بعد از دربی در تاریخ ۲۶ اسفند، بیست و هفتم اردو را با بازیکنان داخلی شروع می‌کنیم. آنها به اردو می‌آیند و در قرنطینه هستند، بیست و هشتم اسفند عازم کره جنوبی می‌شویم و بیست و نهم در آنجا تمرین می‌کنیم. چون فیفادی از اول فروردین است، لژیونر‌ها روز دوم فروردین به ما می‌رسند و دوم و سوم تمرین می‌کنند و روز چهارم فروردین با کره جنوبی بازی می‌کنیم، البته پنجم به ایران بر می‌گردیم و روز‌های ششم، هفتم و هشتم در تهران تمرین و روز نهم با لبنان بازی می‌کنیم.»

با حمایت ماجدی به دور دوم جام جهانی می‌رسیم

استیلی صحبت‌هایش را این‌طور به پایان برد: «تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند به دور دوم جام جهانی برسد. این مهم اما نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است. فکر می‌کنم با حضور آقای ماجدی و سایر اعضای هیات‌رئیسه بتوانیم تیم را با شرایط مناسبی راهی تورنمنت قطر کنیم و امیدوارم آنجا نیز نتایج خوبی به دست آوریم.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.