رشد ۲۲ درصدی ارزش صادرات در دولت سیزدهم

سخنگوی گمرک گفت: از اول شهریور تا اول بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با وجود کاهش ۲ درصدی در وزن، رشد ۲۲ درصدی در ارزش را تجربه کرده‌ایم.

«سید روح اله لطیفی» در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال جاری ۱۳ میلیون و ۸۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۶۳۱ میلیون دلار وارد و ۴۵ میلیون و ۴۷۴ هزار تن کالا به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۶۱ میلیون دلار صادر شده است.

وی افزود: از اول شهریورماه تا اول بهمن ماه سال جاری ۱۹ میلیون و ۳۹۲ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیارد و ۸۴۲ میلیون دلار واردات انجام شده و ۵۴ میلیون و ۹۵۱ هزار تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۱۰۲ میلیون دلار کالا صادر شده است.

لطیفی خاطرنشان کرد: این آمارها نشان می‌دهد از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم تا اول بهمن ماه سال جاری نسبت به ۵ ماه نخست سال، ۴۰ درصد در وزن و ۴۹ درصد در ارزش رشد واردات را تجربه کردیم و ۲۱ درصد در وزن و ۱۹ درصد ارزش صادرات افزایش داشتیم.

وی تصریح کرد: در همین مدت نسبت به سال ۹۹ در زمینه واردات ۳۴ در وزن و ۴۶ درصد در ارزش افزایش را شاهد بودیم و در زمینه صادرات نیز شاهد کاهش ۲ درصدی در وزن و افزایش ۲۲ درصدی در ارزش هستیم.

سخنگوی گمرک گفت: از ابتدای شهریور ماه تا اول بهمن ماه سال ۹۹ میزان واردات به ۱۴ میلیون و ۴۷۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۶ میلیارد و ۹۷۰ میلیون دلار و صادرات به ۵۶ میلیون و ۳۷۳ هزار دلار به ارزش ۱۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون دلار رسیده بود.

در ۱۰ ماهه نخست امسال بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالا به ارزش ۳۸ میلیارد دلار صادرات و ۳۳ میلیون تن کالا به ارزش ۴۱ میلیارد دلار واردات انجام شده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.