دوگانگی عجیب مردم؛57 درصد ماسک می‌زنند؛43 درصد جدی نمی‌گیرند

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا به اعمال محدودیت مانند قبل اعتقاد ندارد.

دکتر کمال حیدری در گفت‌وگوی اختصاصی با واحد مرکزی خبر افزود: به طور کلی محدودیت‌های کلی شبیه به آنچه را که در ۲ سال گذشته داشتیم، نخواهیم داشت و ستاد ملی مقابله با کرونا به اعمال محدودیت‌هایی شبیه به قبل اعتقاد ندارد، زیرا همه تلاش‌ها برای این است که جامعه کار‌های روزمره‌اش را طی کند.

وی ادامه داد: در عین حال دچار دوگانگی عجیبی نیز هستیم؛ برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص سامانه هوشمند و واکسیناسیون می‌شود و سفارش به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند الزام به استفاده از ماسک نیز شده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وقتی به آمار‌ها مراجعه می‌کنیم می‌بینیم که فقط ۵۷ درصد از مردم ماسک می‌زنند و در حدود ۴۳ درصد آن را جدی نمی‌گیرند و همه این موارد نگران کننده است، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تهویه نیز همین گونه است.

دکتر حیدری افزود: به همین علت است که می‌گویم در تضاد هستیم؛ سیاست‌ها مبتنی بر تحرک در فعالیت‌های اجتماعی است تا شور و نشاط، اقتصاد و فرهنگ جامعه دچار ایستایی و تزلزل نشود، اما این دوگانگی آزار دهنده است، هم اکنون در حال برنامه ریزی برای ایام نوروز هستیم دوست داریم مردم با نشاط این ایام قشنگ را درک کنند، اما این تدبیر و برنامه ریزی همراهی می‌خواهد.

وی ادامه داد: جدا از موضوع خود مراقبتی اگر خیلی نیز برنامه‌ریزی کنیم، ولی همراهی نباشد آسیب‌ها متوجه مردم خواهد شد، ما اعتقادی به موضوع محدودیت‌ها نداریم، چون واکسن فراهم شده است و مردم نیز اطلاعات خوبی دارند و بیش از ۹۰ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند و این دستاورد بسیار ارزشمندی است که نشان دهنده کمال مردم است که در این زمینه همراهی کرده‌اند، ضمن آنکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که مردم با همان درک در موارد دیگر نیز همراهی کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.