چند میلیارد زکات در کشور جمع‌آوری شده است؟

مدیر کل امور اجرایی زکات کشور گفت: امسال تاکنون بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال زکات به همت مردم نیکوکار کشور پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدطه مهری در نشست شورای زکات استان ایلام افزود: مدیریت زکات از ابتدای سال آینده در زمینه جمع آوری و هزینه کرد آن در اختیار نمایندگان ولی فقیه در استان و شهرستان ها قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع تبلیغ و ترویج زکات هم اکنون یک هزار و ۴۶۰ روحانی و سه هزار مبلغ زکات در کشور در حال فعالیت هستند.

به گفته وی، عضویت مدیران ارشد دستگاه های اجرایی کشور و استان ها در شورای زکات نشان دهنده اهمیت فریضه زکات در کشورمان است.

استاندار ایلام نیز در این نشست گفت: پرداخت زکات و عمل به این فریضه به عنوان یک امر خیر به دوران قبل از اسلام و زمان حضرت اسماعیل بر می گردد.

حسن بهرام نیا افزود: در دین مبین اسلام ساز و کارهای مناسبی هم در زمینه پرداخت زکات و میزان آن و هم نحوه هزینه کرد آن و سهم آن در فقر زدایی تبیین شده است.

وی ادامه داد: توجه به مسایل اجتماعی مربوط به زکات، شکل گیری شورای زکات و تنظیم دستورالعمل‌ها در زمینه نحوه هزینه کرد زکات نشان می دهد که این فریضه جایگاه خود را در کشورمان بدست آورده است.

وی تاکید کرد: برای احیای زکات در استان ایلام ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد و همه در این زمینه مسئولیت و وظیفه داریم که این ظرفیت‌ها را بکار گیری کنیم.

استاندار ایلام بیان کرد: هزینه کرد زکات در زمینه های عمرانی و عام المنفعه یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغی زکات بوده و ساز و کاری مهم است که باعث تشویق پرداخت کنندگان می شود.

وی‌ گفت: استانداری ایلام و همه فرمانداری ها و دستگاه های زیرمجموعه در زمینه تبلیغ و ترویج زکات و استفاده از زکات در زمینه های عمرانی و پروژه های عام المنفعه آماده همکاری ویژه هستند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.