چه کشوری تروریست‌ها را از سوریه به اوکراین منتقل می‌کند؟

در نهمین روز جنگ در اوکراین چه گذشت؟

سخنگوی پنتاگون عصر جمعه در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: «هیچ نشت مواد رادیواکتیو» از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که توسط نیروهای روسیه مورد حمله قرار گرفت، وجود نداشته است

جان کربی سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: هیچ نشت مواد رادیو اکتیو از نیروگاه هسته ای اوکراین وجود نداشته است.

سخنگوی پنتاگون عصر جمعه در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: «هیچ نشت مواد رادیواکتیو» از نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا که توسط نیروهای روسیه مورد حمله قرار گرفت، وجود نداشته است.

  بلینکن: روسیه فوری حملات به تاسیسات هسته ای اوکراین را متوقف کند

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار کرد: روسیه باید فوری حملات به تاسیسات هسته ای اوکراین را متوقف کند.

روسیه توئیتر و فیس بوک را تحریم کرد

سازمان نظارت بر رسانه های روسیه ، شبکه اجتماعی فیس بوک و توئیتر را بخاطر نقض حقوق رسانه‌های این کشور از سوی این شبکه آمریکایی و تبعیض هایی که بخاطر مساله اوکراین قائل می شود، تحریم کرده است.

بلینکن: همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام ‌می‌دهیم

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا که در اروپا به سر می برد، روز جمعه به وقت محلی در نشستی خبری بهمراه جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما به همراه اتحادیه اروپا با جنگ انتخابی پوتین که بی دلیل و غیر موجه است و عواقب وحشتناکی برای مردم دارد، مواجه هستیم و همه تلاش خود را برای پایان جنگ اوکراین انجام خواهیم داد.

 ریاض در پی میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه تلفنی با «فیصل بن فرحان» وزیر امورخارجه عربستان درباره عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین گفت وگو کرده است.

 معاون رئیس جمهوری آمریکا به لهستان سفر می‌کند

شبکه خبری سی ان ان به نقل از یک مقام آگاه در کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا به لهستان سفر خواهد کرد.

رسانه روسی: آمریکا تروریست‌ها را از سوریه به اوکراین منتقل می‌کند

کانال تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که آمریکا در صدد انتقال هزاران تروریست از سوریه به اوکراین است و برای این منظور برنامه ریزی کرده است.

شایگو جزییات و اهداف عملیات در اوکراین را برای دبیرکل سازمان ملل تشریح کرد

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، جزییات و اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین را برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل تشریح کرد.

 اکثر سوئدی‌ها موافق پیوستن به ناتو شدند

بر اساس نظرسنجی منتشر شده در روز جاری (جمعه)، برای نخستین بار اکثریت سوئدی‌ها موافق پیوستن به پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند.

 رئیس دومای روسیه: زلنسکی مخفیانه به لهستان رفت

ویچسلاو والودین رئیس مجلس دومای روسیه ادعا کرد که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین بطور مخفیانه کشورش را ترک کرد و به لهستان رفت.

 آلمان توقیف کشتی سرمایه دارن روس را تکذیب کرد

مقام های آلمان گزارش‌ها مبنی بر توقیف سه کشتی تفریحی متعلق به سرمایه داران روس در بندر هامبورگ در نتیجه تحریم‌های غرب بر سر اوکراین را تکذیب کردند.

“سوزان ماینکه”سخنگوی اداره اقتصاد و نوآوری هامبوگ به خبرگزاری فرانسه گفت که این گزارش‌ها صحت ندارد و تا آنجا که وی اطلاع دارد، هیچ کشتی تفریحی توقیف نشده است.

پیش از این خبرگزاری رویترز گزارش داد که مسئولان آلمانی کشتی تفریحی ۶۰۰ میلیون دلاری “آلیشر عثمانوف” میلیاردر روس را که در فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته را در بندر هامبورگ مصادره کردند.

این کشتی لوکس که ۱۵۰ متر طول داشته، “دیلبر” نام دارد و از استخری ۲۵ متری برخوردار است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.