سنا موافقت کرد؛هرکولس آمریکایی در سرزمین فراعنه

مجلس سنای آمریکا با فروش هواپیماهای نظامی ترابری به مصر به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی الشرق، مجلس سنای آمریکا با ۸۱ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف با فروش هواپیماهای نظامی «سی-۱۳۰ سوپر هرکولس» (C-۱۳۰J-۳۰ Super Hercules) به مصر به ارزش ۲.۲ میلیارد دلار موافقت کرد.

برپایه این گزارش، «رند پل» سناتور جمهوریخواه آمریکا تلاش کرد تا مانع از موافقت سنا با قرارداد فروش این هواپیماها به مصر شود و در این راه برخی از اعضای مجلس سنا که عمدتا دموکرات بودند، با او همراهی کردند اما در نهایت سنا با این قرارداد موافقت کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره جزئیات قرارداد اعلام کرد که قرارداد فروش ۱۲ هواپیمای «سی-۱۳۰ سوپر هرکولس» به مصر شامل تجهیزات پشتیبانی، قطعات یدکی و پشتیبانی فنی است.

شرکت آمریکایی «لاکهید مارتین» پیمانکار اصلی این قرارداد است.

این درحالی است که دولت و کنگره آمریکا با یک بسته کمک به اردن نیز موافقت کرده است. «ناصر الشریده» وزیر برنامه ریزی و همکاری بین المللی امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت و کنگره آمریکا بسته کمکی جدیدی را برای اردن برای سال جاری تصویب کرده اند که حدود ۱.۶۵۰ میلیارد دلار برآورد می شود.

الشریده تأکید کرد که این کمک‌ها در چارچوب حمایت از برنامه‌های توسعه و اصلاحات اردن در طول سال ۲۰۲۲ میلادی با توجه به تأثیر بحران ویروس کرونا و موضوع پناهجویان سوری بر اقتصاد اردن اختصاص یافته است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.