هشدار به مسافران نوروزی: تلاطم امواج در خزر، بارش برف و باران در مناطق سردسیر

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از بارش برف و باران در مناطق سردسیر و مرتفع خبر داد

همچنین با توجه به مواج و متلاطم بودن دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، مسافرانی که به شمال کشور سفر کرده‌اند باید به این نکته توجه ویزه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی امروز (دوشنبه) به آخرین وضعیت جوی برای امروز و روزهای آتی اشاره کرد و گفت: برای امروز، در نوار غربی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز، قزوین، البرز، استان‌های ساحلی دریای خزر، غرب اصفهان و شمال فارس بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید را شاهد هستیم، این بارش‌ها در مناطق سردسیر و مرتفع می‌تواند به شکل برف باشد.

او با تاکید بر تداوم بارش‌ها در روز سه‌شنبه عنوان کرد: بارش‌ها در مناطق مذکور تداوم دارند و علاوه بر آن در مرکز، شرق و شمال شرقی نیز بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود. گودرزی شدت بارش‌ها برای فردا (سه‌شنبه) را در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز مرکزی دانست و گفت: فردا بعد از ظهر در غرب تا دامنه‌های جنوبی البرز احتمال بارش تگرگ وجود دارد و مسافران نیز تمهیدات لازم را در نظر داشته باشند.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما روی نوار غربی کشور خبر داد و اظهار کرد: هوا در این مناطق سردتر می‌شود و توصیه می‌کنیم هموطنانی که به شمال غرب کشور سفر می‌کنند، لباس گرم همراه داشته باشند.

او با تاکید براینکه بارش‌ها کماکان تا روزهای پایانی هفته ادامه دارد، گفت: علاوه بر بارش‌ها، امروز در برخی از نقاط شمال غرب، غرب و بخش‌های مرکزی کشور وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم و در مناطق مستعد می‌تواند خیزش گردوغبار را به همراه داشته باشد.

گودرزی شرایط جوی دریای خزر را نیز تشریح و عنوان کرد: دریای خزر امروز و فردا مواج و متلاطم است و مسافرانی که به شمال کشور سفر کردند به این نکته توجه کنند.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: تهران نیز آسمانی ابری و نیمه ابری خواهد داشت و گاهی وزش باد را شاهد است. همچنین برای ساعات بعد از ظهر امروز و اوایل روز سه‌شنبه بارش‌های پراکنده و رعد و برق را پیش‌بینی می‌کنیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.