تماشاگران برگشتند، فوتبال رونق گرفت

ورزشگاه‌های کوچک باید امکانات‌شان را تجهیز کنند

شهروندآنلاین: بیش از دو سال برگزاری مسابقات فوتبال بدون حضور تماشاگران اتفاقی بود که هیچ‌کس آن را دوست نداشت؛ سکوهای خالی ورزشگاه‌ها در بازی‌های ملی و باشگاهی حسابی توی ذوق می‌زد. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان درباره بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها حالا این اتفاق رخ داده و شاهد رونق دوباره سکوها در بازی‌های ملی و باشگاهی هستیم.

دربی، راهگشا بود

تلاش‌های فدراسیون فوتبال برای بازگشت تماشاگران به ورزشگاه‌ها از دربی پایتخت شروع شد. بعد از کش‌وقوس‌های فراوان مسابقه استقلال و پرسپولیس در شب عید با حدود 30 درصد ظرفیت ورزشگاه آزادی و تماشاگران پرشور برگزار شد. این بازی به‌نوعی راه را برای سایر مسابقات هم باز کرد. در ادامه در دیدار ایران و لبنان تماشاگران فرصت حضور در ورزشگاه مشهد را پیدا کردند و این مسیر ادامه یافت تا اینکه حالا شاهد حضور تماشاگران در بازی‌های لیگ‌برتر هستیم.

اولویت با استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر

مشکل اصلی برای ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها موضوع غربالگری آنهاست. هنوز تعداد زیادی از ورزشگاه‌های ایران گیت‌های الکترونیکی‌شان دقیق کار نمی‌کند و به همین خاطر امکان بررسی وضعیت واکسنی تماشاگران از طریق کد ملی آنها در برخی ورزشگاه‌ها نیست. از بازی‌های لیگ‌برتر در هفته بیست‌وچهارم تماشاگران تراکتور تبریز توانستند بعد از دوسال به ورزشگاه یادگار بروند و عاملی بزرگ برای برد تیم‌شان بعد از مدتی طولانی مقابل مس رفسنجان شوند. از سوی دیگر هواداران استقلال هم قرار است با ظرفیت 25 هزار نفر روز سه‌شنبه برای مسابقه با پیکان به ورزشگاه آزادی بروند و نظاره‌گر بازی تیم محبوب‌شان شوند. گل‌گهری‌ها نیز در سیرجان این شرایط را پیدا کردند. این امکان اما برای بسیاری از ورزشگاه‌ها هنوز محقق نیست.

شورای تامین استان‌ها تصمیم می‌گیرند

تصمیم‌گیرنده اصلی در بحث ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها، شورای تامین استان‌ها هستند. شورای تامین هر استان قبل از مسابقات باید تشکیل جلسه بدهد و درباره ورود تماشاگران تصمیم بگیرد. اگر مسئولان استانی در این خصوص مجوز بدهند، هر تیمی می‌تواند با ظرفیت 30 درصد از سکوهای ورزشگاه تماشاگرانش را داشته باشد.

دو دوز واکسن، شرط حضور

تماشاگرانی که به ورزشگاه‌ها می‌روند باید حتما دو دوز واکسن را زده باشند. این موضوع از طریق کد ملی افراد در سامانه بلیت‌فروشی تعریف شده است. از طرف دیگر ظرفیت ورزشگاه‌ها بیشتر از 30 درصد صندلی‌ها نخواهد بود و فقط این تعداد هوادار در هر بازی می‌تواند به ورزشگاه برود.

مبهم بودن وضعیت زنان

با وجود بحث‌های متعددی که در باره ورود زنان به ورزشگاه‌ها انجام شده اما هنوز به‌طور رسمی مجوز حضور به این قشر از جامعه داده نشده است. نکته قابل توجه در این خصوص این است که وقتی به سایت بلیت‌فروشی مسابقات می‌روید،‌بخش تعیین جنسیت قرار داده شده و ظاهرا امکان خرید بلیت برای زنان هم مهیاست اما شورای تامین استان‌ها هنوز مجوزی برای ورود زنان نداده‌اند و مشخص نیست در آینده چه اتفاقاتی در این خصوص رخ بدهد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.