هشدار درباره افزایش شدید بیماری‌های قلبی وریوی

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت گفت: با توجه به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق کشور، سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی از منزل خارج نشوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس شاهسونی با اشاره به وقوع گرد و غبار در بیشتر مناطق به ویژه در غرب کشور افزود: وقوع گرد و غبار در کشور از دیروز آغاز شد و امروز نیز در تهران شاهد آن هستیم.

وی تأکید کرد: در این مناطق افرادی که به بیماری‌های قلبی یا ریوی مبتلا هستند، سالمندان و کودکان باید سعی کنند از منزل خارج نشوند و فعالیت هایشان را به حداقل برسانند.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سایر افراد نیز باید از فعالیت‌های طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری و سعی کنند از ماسک استفاده کنند.

شاهسونی افزود: ماسک‌هایی که به علت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا استفاده می‌شود می‌تواند به افراد کمک کند تا کمتر با گرد و غبار مواجه شوند و این گرد و غبار کمتر به سیستم تنفسی آنان وارد شود.

وی ادامه داد: در این شرایط افزایش شدید بیماری‌های قلبی یا ریوی را داریم که ممکن است منجر به مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان شود و همچنین افزایش شدید عوارض تنفسی را شاهد خواهیم بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مردم سعی کنند که بعد از افطار آب بیشتری بنوشند تا اگر گرد و غبار به ریه آن‌ها وارد شده است دفع شود و سعی کنند که بیشتر از میوه‌ها و سبزی‌ها استفاده کنند تا سمومی که وارد بدنشان شده است دفع شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.