اجماع نظر برای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله

ظریف: مناسبات با چین تعظریف: مناسبات با چین تعمیق شده است

ظریف در توییتی به زبان چینی از تعمیق مناسبات دو کشور خبر داد

شهروند آنلاین: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که درحال انجام دیداری دو روزه از چین است، روز شنبه در توییتی به زبان چینی از تعمیق مناسبات دو کشور برای اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ سالهخبر داد.

وی در این توییت آورده است: امروز ملاقات چهره به چهره پرباری با دوست خوبم آقای «وانگ یی» عضو ارشد شورای دولتی و وزیر امور خارجه چین داشتم.

او افزوده است: این ملاقات در این برهه خاص به اندازه کافی گویای آن است که دو طرف برای روابط دوجانبه اهمیت بسیاری قایل هستند.

در توییت وزیر خارجه ایران آمده است: ما در این دیدار در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه و اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله، حراست از توافق هسته ای و مخالفت با یکجانبه گرایی به اجماع نظر خوبی دست یافتیم.

ظریف در ادامه به ارتباطات نزدیک دو کشور اشاره کرده و خاطر نشان ساخت که با نظر به پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین در سال ۲۰۲۱ میلادی به عنوان یک فرصت جدید، اعتقاد بر این است که مفهوم همکاری مشارکتی راهبردی بین دو کشور غنی تر خواهد شد.

وزیر خارجه ایران روز جمعه وارد چین شد و روز شنبه با وانگ یی همتای چینی خود در استان «یون نن» واقع در جنوب غرب چین دیدار و با وی درباره مهمترین مسایل مورد علاقه دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.