پیام‌های ایران روشن است

تعاملات دولت سیزدهم با همسایگان و به‌ویژه عراق و برخوردهای انظباطی ایران با دولت اقلیم کردستان عراق می‌تواند به اصلاحات مورد نیاز در منطقه بینجامد.

ایران و عراق همسایه‌هایی هستند که سالیان سال با نقاط مشترک سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی با هم زیسته‌اند، به هم مدد رسانده‌اند و با وجود نقاط تیره‌ای همچون جنگ تحمیلی توانسته‌اند در وانفسای حضور دشمنان به‌ویژه داعش در منطقه با یاری هم از پس بزرگ‌ترین توطئه‌های دشمنان بیرون بیایند.
بدیهی است که ایران می‌داند تضمین امنیت عراق، تضمین امنیت ایران است و عراق نیز چنین باوری را قبول دارد. عراق نتوانسته است به آمریکایی‌ها امیدوار باشد. آنها هر زمان منافع‌شان ایجاب کند در منطقه حاضرند و هر زمانی که بخواهند پشت دولت‌ها و ملت‌ها را خالی کنند، پروایی ندارند. آنچه از حضور و خروج آمریکا در عراق، سوریه و افغانستان این روزها می‌توان متصور بود، واقعیتی دردناک است. واقعیتی که نه دموکراسی تحمیلی را برمی‌تابد و نه یادآور پاسداشت حقوق انسانی و کرامت شهروندان کشورهاست.
طبیعی است که هرجا پای آمریکا در میان باشد، می‌توان ردپایی از رژیم صهیونیستی را مشاهده کرد. هوشیاری واقعی ملت‌ها و دولت‌ها آن هنگام رقم می‌خورد که در حراست از آب و خاک و همسایگی و روابط آزادشان با جهان، مراقب دست‌های پشت‌پرده و توطئه‌های خبیثان روزگار باشند. رژیم صهیونیستی که عناد آشکارش با جمهوری اسلامی و مسلمانان بر کسی پوشیده نیست و رفتار خشونت‌بارش این روزها با فلسطینیان به عیان‌تر کردن چهره منحوسش انجامیده است، از حضور آمریکا در منطقه برای گسترش نفوذش استفاده کرده و اینک سعی در بهره‌مندی از نفوذ پوشالی‌اش دارد.
آنچه هوشیاری، توانمندی و دوراندیشی ایران نامیده می‌شود، اینک سنگ راه اسراییل برای گسترش فعالیت‌هایش در منطقه است. رصد جمهوری اسلامی بر فعالیت صهیونیست‌ها و اقدامات پیشگیرانه و عاجلش در این ایام توانسته است نقطه اتکایی برای مردم و گروه‌های اسلامی باشد. دورنمای تحولات منطقه می‌تواند مثبت باشد اگر ایران و همسایگانش سطح هوشیاری خود را ارتقا داده و با کوچک‌ترین تخطی دشمنان، پاسخ مناسب را به ایشان بدهند.
در همین خصوص تعاملات دولت سیزدهم با همسایگان و به‌ویژه عراق و برخوردهای انظباطی ایران با دولت اقلیم کردستان عراق می‌تواند به اصلاحات مورد نیاز در منطقه بینجامد و راه روشنی در مقابل اشتباهات برخی کشورهای عربی در منطقه برای حضور نیروهای صهیونیستی باشد. حضور مقتدرانه ایران در حکم واقعی ژاندارم منطقه می‌تواند مقدمه‌ای برای حذف رژیم صهیونیستی از مناسبات سیاسی و اقتصادی در منطقه باشد. پیام‌های ایران روشن است و آنان که باید این پیام‌ها را نیز بشنوند، شنیده‌اند!

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.