رئیس جمهوری شب قدر کجا رفت؟

همزمان با شب ضربت خوردن مولای متقیان امام علی (ع) و در نخستین شب از لیالی پرفیض قدر، مراسم دعا و احیای نوزدهم ماه رمضان بامداد پنج شنبه (۱ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور مردم و سخنرانی سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور درحرم امام خمینی (ره) برگزار شد

رئیس دولت مردمی و انقلابی در نخستین شب از لیالی قدر با حضور در حرم امام خمینی (ره) همراه و همگام با مردم نوای الغوث الغوث سرداد.

به گزارش ایرنا، سیاهپوشانی که قرآن بر سر گرفته اند و الغوث الغوث سر می دهند؛ فرقی ندارد از زن و مرد و پیر و جوان. سرتاسر حرم امام راحل مومنانی را می بینی که در پررمز و رازترین شب سال دست به آسمان برداشتند و دعا می کنند.

در این میان رئیس جمهور دولت انقلابی و مردمی نیز حضور دارد و همگام با مردم قرآن به سر گرفته است؛ “الغوث الغوث؛ خلصنا من‌النار یا رب” فریادرَس، ما را از آتش رها کن ای پروردگار من. نوایی که از گوشه حرم امام خمینی(ره) در شب نخست قدر به گوش می رسد.

این صدای مومنانی است که قرآن به سر دارند و در نخستین شب از شب هایی که به فرموده امام صادق(ع) قلب رمضان به شمار می آید، فریادرس خود را صدا می زنند و طلب آمرزش می کنند.

“وَمَآ أَدْرَاکَ مَا لَیلَةُ الْقَدْرِ”، شبی که به فرموده خداوند ارزش آن برتر از هزار ماه است و چه فرصتی بهتر از آن برای شست وشوی آینه دل.

برنامه قرار بود از ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شود اما از پیشتر از آن جمع بیشماری حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی را پر کرده اند تا دست نیاز به سمت خالق بی نیاز بلند کنند و چه نوایی بهتر از آیات قرآن که در شب قدر به یکباره بر پیامبر نازل شده است.

قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی هادی موحد امینی آغازگر شبی پرفیض و معنوی در حرم امام راحل بود؛ طنین کلام آسمانی قلوب حضار را برای بندگی بیشتر در برابر ذات اقدس الهی آماده می کرد.

بخش دیگر مراسم مداحی توسط مداح اهل بیت(ع) سیدعلی محمد سادات رضوی است و در مدح اهل بیت می گوید.

سپس‌ مراسم قرائت دعای جوشن کبیر توسط مداح اهل بیت(ع) حاج حمید رمضان پور بود که نوای الغوث الغوث فضای حرم را در برمی گیرد.

رئیسی رئیس جمهور نیز به سخنرانی بین مردم مومن و روزه دار پرداخت.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.