ملا هبت‌الله:جامعه جهانی باید طالبان را به رسمیت بشناسد

رئیس طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: آمریکا نباید در امور داخلی افغانستان دخالت کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ملا هبت الله در پیام تبریک خود به مناسبت عید سعید فطر اعلام کرد: افغانستان در صلح و امنیت جهان نقش دارد و براساس این نیازمندی، جامعه جهانی باید حکومت طالبان را به رسمیت بشناسد تا مشکلات موجود در چارچوب معیار‌ها و اصول دیپلماتیک به صورت رسمی و مسئولانه حل شود.

براساس این پیام، طالبان با تمام کشور‌های همسایه و منطقه همچنین جامعه جهانی روابط خوب و مثبت می‌خواهد، طالبان اجازه نمی‌دهد از افغانستان تهدیدی متوجه کشور دیگری شود.

رئیس طالبان همچنین از جامعه جهانی خواسته است با طالبان تعامل خوب، مثبت و استوار بر اساس احترام متقابل داشته باشد.

ملا هبت الله با تاکید بر عملی شدن پیمان آمریکا و طالبان (دوحه) اعلام کرد: آمریکا براساس این پیمان، در امور داخلی افغانستان دخالت نکند، آمریکا باید به جای اعمال فشار، با حکومت طالبان همکاری کند.

در بخشی از پیام ملا هبت‌الله آمده است طالبان برای تمام مخالفان خود عفو عمومی اعلام کرده است، اما اگر کسی از این عفو عمومی «تمرد و سرپیچی» کند و برای آغاز جنگ دیگری در کشور تلاش کند، «با واکنش قاطع و جدی» مواجه خواهد شد.

رئیس طالبان گفته است زمینه خوب سرمایه‌گذاری در افغانستان فراهم شده و از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواسته است در بخش‌های مختلف در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

وی از کشور‌های همسایه افغانستان و سایر کشور‌ها خواسته است که با مهاجران افغانستانی برخورد خوب بر مبنای اصول بین‌المللی داشته باشند و به آنان فرصت و اجازه بدهند که به رضایت خودشان به کشور بازگردند.

ملا هبت الله از سازمان ملل و نهاد‌های جهانی نیز خواسته است برای مهاجران افغانستانی زمینه مناسب برای بازگشت را فراهم کنند.

رئیس طالبان در پیام خود گفته است کشت مواد مخدر در افغانستان ممنوع شده و طالبان تلاش می‌کند کشت جایگزین خشخاش را برای کشاورزان فراهم کند.

وی گفت طالبان به همه حقوق شرعی مردان و زنان احترام می‌گذارد و دیگران نباید از این موضوعات بشردوستانه و عاطفی به عنوان ابزاری برای اهداف سیاسی خود استفاده کنند.

هبت الله از مخالفین خواسته است تا به کشورشان بازگردند و برادرانه با هم زندگی آرام و مطمئن داشته باشند.

وی در این پیام هشدار داد اگر کسی برای آغاز جنگ دیگری در کشور تلاش کند، با واکنش قاطع و جدی این ملت رو به رو می‌شود.

وی افزود: ملت ما دیگر به هیچ کسی اجازه نمی‌دهد صلح و امنیت کشور را به تحریک بیگانه گان زیر سوال ببرد.

ملاهبت الله همچنین گفته است طالبان به آزادی بیان براساس منافع ملی و ارزش‌های اسلامی متعهد است و از برنامه‌های رسانه‌ای سالم و مثبت حمایت می‌کنند.

رئیس طالبان در بخش آموزش نیز گفته است طالبان برای تقویت آموزش و پرورش دست به کار شده است.

این پیام در حالی منتشر شده است که با گذشت هشت ماه از روی کار آمدن طالبان، هیچ کشوری حکومت موقت آنها را به رسمیت نشناخته است.

از سوی دیگر تشکیل نشدن دولت فراگیر متشکل از همه اقوام و جریان‌های سیاسی در افغانستان و جلوگیری از تحصیل دختران انتقاد‌های گسترده کشور‌های منطقه و جامعه بین المللی را از طالبان برانگیخته است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.