جنگ قهرمانی و بقا؛ راند 26

دوشنبه کاملا فوتبالی با 8 مسابقه حساس از لیگ برتر

شهروندآنلاین: رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌ها برای به دست آوردن جایگاه بهتر تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت. مهم‌ترین تقابل‌ها در صدر و انتهای جدول است؛ جایی که استقلال و پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگند و تیم‌های قعر جدولی برای بقا در مسابقات تلاش می‌کنند.

هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال عصر روز دوشنبه با انجام 8 مسابقه به پایان می‌رسد. دیدارهای این هفته در تعیین تکلیف جدول رده‌بندی تاثیر زیادی خواهد داشت و به همین خاطر مسابقات جذاب و حساسی را پیش‌بینی می‎‌کنیم.

در ادامه به بازی‌های این هفته پرداخته شده است:

ذوب آهن – پرسپولیس؛ تارتار این دفعه نمی‌خواهد ببازد

هفته گذشته بعد از اینکه پیکان زورش نرسید از  پرسپولیس 10 نفره امتیاز بگیرد، موجی از اتهام‌زنی‌ها به مجتبی حسینی، سرمربی و برخی از بازیکنان پیکان در فضای مجازی به راه افتاد و اینکه حسینی در گذشته دستیار گل‌محمدی بوده و ترجیح داده بازنده شود! اکنون پرسپولیس بار دیگر به مصاف یک مربی پرسپولیسی دیگر می‌رود. مهدی تارتار البته در جام حذفی هم مقابل پرسپولیس بازنده شد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت، بنابراین استقلالی و پرسپولیسی بودن مربیان حریف نمی‌تواند ملاکی برای قضاوت باشد، بخصوص اینکه اکثر تیم‌های لیگ برتری مربیانی استقلالی دارند، از نکونام گرفته تا عنایتی و ساکت الهامی و حتی مهدی رحمتی!

به هر حال، پرسپولیس که به فاصله 4 امتیازی استقلال صدرنشین رسیده، می‌داند که باید 3 امتیاز بازی را از اصفهان سوغات ببرد، وگرنه ممکن است فاصله امتیازی‌اش با استقلال زیاد شود، زیرا استقلال این هفته مقابل تیم قعرنشین مسابقات، شهر خودرو بازی دارد. پرسپولیس در جام حذفی 3 بر صفر و در بازی رفت لیگ برتر 2 بر صفر ذوب آهن را شکست داده و اکنون تارتار برای اینکه از اعتبار تیمش دفاع کند، می‌خواهد مانع سومین باخت به پرسپولیس در یک فصل شود. البته ذوب آهن دو باخت متوالی مقابل نفت مسجدسلیمان و هوادار را دارد و نمی‌خواهد برای سومین هفته پیاپی بازنده شود.

استقلال – شهر خودرو؛ سر و ته جدول به هم رسیدند

استقلال هفته گذشته در اصفهان مقابل سپاهان متوقف شد، اما توانست همچنان رکورد شکست‌ناپذیری‌اش را در لیگ برتر حفظ کند و اکنون هم با 4 امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس صدرنشین است. مدیران باشگاه استقلال برای اینکه در این مسابقات حساس پایان فصل تماشاگر بیشتری به ورزشگاه بیاورند بلیت‌ها را ارزان کرده‌اند و آبی‌پوشان این هفته در حضور بیشتر هواداران خود برای شکست قعرنشین لیگ تلاش می‌کنند.

استقلال فقط 9 گل خورده و بعید است شهر خودرو که در کل مسابقات این فصل  فقط 15 گل زده بتواند دروازه آبی‌پوشان را در ورزشگاه آزادی باز کند. همه انتظار دارند شهر خودرو در این مسابقه یک بازنده سربلند باشد؛ بخصوص اینکه با 36 گل خورده ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. شهر خودرو سه هفته متوالی است که بازنده نشده و در تهران این تیم برای گرفتن یک امتیاز تلاش می‌کند، اما می‌داند که کار بسیار دشواری خواهد بود. بازی رفت دو تیم با نتیجه 3 بر صفر به سود استقلال به پایان رسید. شهر خودرو اکنون تیمی سختکوش است که راحت بازنده نمی‌شود. این تیم هم مقابل گل‌گهر سیرجان و هم نفت آبادان ابتدا گلزنی کرد و در واقع برد را با مساوی عوض کرد.

فجر شهید سپاسی – نفت مسجدسلیمان؛ فینال 6 امتیازی قعرنشینان

حساس‌ترین مسابقه هفته در قعر جدول در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار می‌شود؛ فینالی 6 امتیازی بین تیم‌های چهاردهم و پانزدهم جدول لیگ. فجری‌ها هفته گذشته با وجود ارایه یک فوتبال هجومی از رفسنجان دست خالی به شیراز برگشتند و این هفته به دنبال 3 امتیاز بازی خانگی هستند تا یک پله در جدول لیگ صعود کنند و به رده چهاردهم برسند.

نفت مسجدسلیمان 18 امتیازی که دو امتیاز بیشتر از فجر دارد با یک مساوی هم سر جایش در جدول لیگ باقی خواهد ماند. فجر با 9 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد و نفت مسجدسلیمان 11 گله هم دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارد، بنابراین گلزنی در این دیدار سخت‌ترین کار ممکن به نظر می‌رسد؛ هرچند دو تیم بعد از شهر خودرو مشهد، ضعیف‌ترین خط دفاع‌های لیگ را هم دارند. در بازی رفت نفت مسجدسلیمان 2 بر صفر به پیروزی رسید. نکته جالب اینکه سرمربیان هر دو تیم به هواداران خود قول بقا در لیگ برتر را داده‌اند، اما تیم بازنده در این دیدار شرایط سختی در جدول پیدا خواهد کرد.

سایر بازی‌های حساس در شهرهای مهم

علاوه بر نبردهای استقلال و پرسپولیس با رقبا که برای کورس قهرمانی اهمیت دارد، بازی‌های حساس دیگری نیز در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. تراکتور در تبریز پذیرای هواداری خواهد بود که در نیم فصل دوم عالی نتیجه گرفته است. نساجی و مس رفسنجان این‌بار به میزبانی تیم شمالی در کرج با هم دیدار می‌کنند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی و مهدی رحمتی در گل‌گهر و آلومینیوم اراک رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند. صنعت نفت آبادان و فولاد برگزارکننده دربی خوزستان خواهند بود و پیکان و سپاهان در تهران با هم مصاف می‌دهند.

برنامه کامل مسابقات هفته بیست و ششم به شرح زیر است:

دوشنبه ۱۹ اردیبهشت:

فجر سپاسی- نفت مسجدسلیمان(ساعت 18:30)، تراکتور- هوادار(ساعت 18:30)، ذوب آهن- پرسپولیس(ساعت 18:30)، پیکان- سپاهان(ساعت 19)، نساجی- مس رفسنجان(ساعت 19:30)، گل‌گهر- آلومینیوم(ساعت 20)، استقلال- شهر خودرو(ساعت 20:40) و نفت آبادان- فولاد(ساعت 21)

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.