نقض گسترده حقوق بشر در قبال بومیان آمریکا

دبیر ستاد حقوق بشر در واکنش به کشف ده‌ها گور دسته جمعی در محل مدارس بومیان آمریکا، گفت: با وجود نقض گسترده حقوق بشر، ایالات متحده آمریکا به خودش همچنان اجازه می‌دهد دیگران را درباره حقوق بشر نصحیت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، «کاظم غریب آبادی»، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:

«کودکان بومی آمریکایی بی‌نوا از خانواده‌های خود جدا شدند، نگذاشتند به زبان مادری‌شان حرف بزنند، مورد سوء استفاده قرار گرفتند، به آنها تجاوز شد و در نهایت در گورهای دسته‌جمعی مدفون شدند. اما ایالات متحده آمریکا به خودش همچنان اجازه می‌دهد دیگران را درباره حقوق بشر نصحیت کند!»

وزیر کشور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات دولتی در مورد گذشته مدارس شبانه روزی بومیان منجر به کشف گورهای دسته جمعی علامت گذاری شده یا فاقد علامت در محل ۵۳ مورد از این مدارس شده است. این گزارش یادآور می‌شود که «سوءاستفاده‌های شدید جسمی، جنسی و عاطفی» در این مدارس صورت گرفته و به خوبی مستند شده است و تاکنون بیش از ۵۰۰ کودک که در این مدارس جان خود را از دست داده‌اند، ثبت شده اند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.