تقدیر از همراهی مردم با طرح ملی توزیع عادلانه یارانه ها

جلسه ستاد تنظیم بازار با حضور رئیس جمهور برگزار شد

سید ابراهیم رییسی در این جلسه پس از استماع گزارش دستگاه های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب تقدیر کرد

جلسه ستاد تنظیم بازار پیش از ظهر دیروز با حضور رییس جمهور، معاون اول و سایر وزرا و دستگاه های ذیربط برگزار و مسائل و چالش های مختلف در بازار کالاهای اساسی پس از اجرای طرح ملی مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها مورد بررسی قرار گرفت.

سید ابراهیم رییسی در این جلسه پس از استماع گزارش دستگاه های مختلف، نقش مردم را در همراهی با این طرح ملی ستودنی توصیف و از همراهی آنها با نظام و بی توجهی به خواسته های معاندین و دشمنان انقلاب تقدیر کرد.

وی رسیدگی عادلانه و ضابطه مند برای رسیدگی به معترضان به عدم دریافت یارانه را یکی از مهمترین مسائل دستگاه های ذیربط خواند و به مسئولان مربوطه دستور داد هر چه سریعتر، جاماندگانی که استحقاق واقعی دریافت یارانه را دارند شناسایی و یارانه جبرانی برای آنها واریز شود.

رییسی بر ضرورت وجود شاخص های عادلانه در تعیین دهک های دریافت یارانه ها تاکید کرد و گفت: تمام رسالت و هدف اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها، برقراری عدالت اقتصادی در کشور بوده است لذا باید وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی با همکاری سایر دستگاه های مربوطه با شاخص‌های دقیق، استحقاق افراد را احراز نمایند و مراقب باشند در حق کسی اجحاف نشود.

وی همچنین از دستگاههای ذیربط خواست تا در کوتاهترین زمان ممکن، به شکایات مردمی در خصوص حذف از لیست یارانه ها و یا تعیین دهک ها، رسیدگی و اعلام نظر نمایند.

آقای رییسی با اشاره به کفایت حجم ذخایر کالاهای اساسی در کشور دستور داد نسبت به مدیریت بهینه توزیع در اقصی نقاط کشور اقدامات لازم را به عمل آورده و از هرگونه افزایش قیمت بالاتر از قیمت مصوب جلوگیری نمایند.

وی خاطر نشان کرد: “وزرای دولت و همچنین رسانه ها باید ابعاد مختلف اجرای این طرح که به برقراری عدالت در توزیع یارانه ها و از بین بردن و ریشه کن کردن فقر مطلق در کشور منجر می شود به خوبی برای مردم تبیین کنند. ”

وی از وزیر جهاد کشاورزی خواست تا با رصد و پایش دقیق بازار کشور به رفع برخی مشکلات موجود در راستای رفع کمبودها و نیازهای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم به ویژه 4 قلم کالای اساسی روغن، لبنیات، مرغ و تخم مرغ بپردازد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.