سامانه ارتباط مردمی با شهرداری نو شد

سامانه 137 و 1888 برای پیگیری درخواست های شهروندان، بدون مراجعه حضوری به شهرداری راه اندازی شده بود. از مزایای این سامانه ‌کاهش ترددهای درون شهری و آلودگی هوا،‌صرفه جویی در وقت و هزینه،‌ارتباطی آسان و شبانه روزی با شهرداری است. حدود 18 سال قبل سامانه های 137 و 1888 در شهرداری شکل گرفت. ۱۳۷ برای گزارش‌های فوریتی و خدمات شهری و ۱۸۸۸ برای رسیدگی به انتقادات و پیشنهادات، شکایات بود. سامانه ۱۳۷ پلاس با تجمیع دو سامانه ۱۸۸۸ و ۱۳۷ به منظور ارتباط موثرتر با شهروندان با حضور شهردار تهران رونمایی و به بهره برداری رسید. شهروندان ضمن تماس با سامانه +۱۳۷، می توانند درخواست‌ و پیام‌های‌شان را در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، نرم افزار تهران من و در وب سایت Tehran.ir و یا در سایت 137plus.tehran.ir نیز ثبت کنند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
15 دیدگاه
  1. صبا حسینی می‌گوید

    سلام
    ببخشید برای درختای خشک پارک چیتگر پشت اوپارک دم دوچرخه سواری ضلع شرقی پارک لطفا جهت ابیاری درختان یه اقدامی بکنید
    با تشکر فراوان

    1. مبینا می‌گوید

      برنامه های اتوبوس‌ها به شدت بد شده. توی تابستون و این هوا اتوبوس بعد از ۲ ساعت ( به معنای واقعی ۲ ساعت، نه صرفا جهت مبالغه) میاد. لطفا هر چه سریع تر رسیدگی کنید. محدوده دریاچه خلیج فارس

  2. صبا حسینی می‌گوید

    سلام
    ببخشید برای درختای خشک پارک چیتگر پشت اوپارک دم دوچرخه سواری ضلع شرقی پارک لطفا جهت ابیاری درختان یه اقدامی بکنید
    با تشکر فراوان

  3. سید جلال میرجهان می‌گوید

    با درود فراوان و قدردانی.
    پاکیزگی شهر و سلامت شهروندان در گرو همکاری همگان است.
    احتراما سه اصله درخت چنار تنومند حدودا ۱۵۰ساله
    یکی به علت ریختن زباله در پای ان هنوز سبز ولی بیم خشک شدن می رود. ” نبش خیابان نیلوفر”
    دیگری به علت پوسیدگی و موش جویدگی از بن حادثه آفرین شده و در صورت واژگونی خدا عالم است عمق فاجعه چگونه میباشد . ” نبش خیابان بهمن”
    سومی کاملا خشک شده و هر لحطه شاخه ای از آن به روی ماشین های عبوری می افتد. ” بین نیلوفر و بهمن ”
    ادرس : دولت . محسنیان . بین نیلوفر و بهمن . مقابل پلاک ۱۴ شهرداری منطقه ۳ ناحیه ۵

  4. پوریا قاسمی می‌گوید

    سلام،منطقه ۱۴، اتوبان محلاتی ،خیابان گیلکی شمالی حد فاصل خ دژکام و طباطبایی پور، پیاده رو یش نا هموار و پستی و بلندی هست و احتیاج به سنگ فرش دارد.

  5. ناشناس می‌گوید

    لطفاً به درختان منطقه ۴ خیابان شهید کرد کوچه اسلامی رسیدگی کنید……واقعا آبیاری نمی‌شوند……

  6. ناشناس می‌گوید

    باسلام وخسته نباشید.لطفا تقاضای رسیدگی داریم .اهالی محل .منطقه ۸..خیابان جانبازان غربی .کوچه شهید علی اکبری زمینی بایر هست …روزهامحل تجمع زباله گردهامیشود….شب هاهم پاتوق معتادامیشود…….

  7. پرویز حضرتی می‌گوید

    خواستم از واکنش سریعی که نسبت به درخواستم نشان دادیدسپاسگزاری کنم . مسیول مربوطه مراجعه کردند و من توضیح لازم مبنی بر اینکه حمل نخاله ی مانده در پیاده رو بعهده شهرداری می باشد بعرض ایشان رساندم. بهر حال از شما ممنونم نخستین بار هست که باشما از این طریق مرتبط شده ام. صبح ساعت 8 با تلفن 88020988مکالمه کردم

  8. پرویز خدام حضرتی می‌گوید

    روزگارتان با سلامتی شادمانی عرض شود چند روز پیش در مورد حمل نخاله ها مربوط به شهرداری منطقه 6 که از مرمت پیاده رو واقع در کارگر شمالی خ شهید مظفری خواه شماره 125 با تلفن منزل با شماره 88020988درخواستی کردم که لطف کردید و دستور رسیدگی دادید که در همانروز نخست کامیونی حاضر شد و بعد ازمشاهده نخاله که در چند گونی برای سهولت جابجایی ریخته شده بود بدون هیچ اقدامی از محل دور شد ساعتی بعد یکی از مسیولین شهرادری که ملبس یا لباس فرم شهرداری بودند مراجعه کردند تا از چگونگی امر . اینکه نخاله ها مربوط به کار شخصی ساختمان پلاک 125 بوده و یا مربوط به شهرداریآگاه شوند . به اطلاع ایشان رساندم که بنا بر صلاحدید خانم کوشانفر و خانم معتمدیان مسیولین ناحیه چهار منطقه شش ناچار شدم که امر مرمت پیاده رو را به عهده بگیرم و از انجا که موضوع مربوط به شهرداری بوده انتظار میرود که لا اقل نسبت به حمل نخاله های عملیات مرمت پیاده رو به عهده بگیرد . باتشکر

  9. صبا حسینی می‌گوید

    سلام روز بخیر
    ببیخشید برای درختان پارک چیتگر دم دوچرخه سواری ضلع شرقی پارک چیتگر برای درختان آنجا خیلی خشک بودند ترو خدا به درختان اونجا یه رسیدگی بکنید با تشکر فراوان از شما

  10. محسن حسینی صفا می‌گوید

    سلام
    متاسفانه هر سال در تابستان شاهد بی توجهی مسئولین شهرداری (یا پیمانکاران) در موضوع آبیاری فضای سبز هستیم.
    امسال هم این موضوع خیلی مشهوده. بنده هر روز عصر در منطقه جنت آباد مرکزی شاهد هدر رفت بسیار زیاد آب در زمان آبیاری فضای سبز هستم بطوری که در زمان آبیاری فضای سبز، آب در خیابان های اطراف سرریز می شود.
    برای نمونه می توانید عصرها سری به خیابان شهید مخبری (35 متری گلستان) از طرف جنت آباد، یا پارک الیاد (تقاطع جنت آباد و شهید مخبری)، شهید ستاری شمال به جنوب پایین تر از پل شهید همت و … را مشاهده فرمایید.

    شایسته نیست که در زمان کم آبی که ما سعی می کنیم حتی به اندازه یک لیوان آب صرفه جویی کنیم، شاهد بی نظمی در مصرف آب در حوزه فضای سبز باشیم.

  11. رحمتی می‌گوید

    باسلام . لطفا راه ورود موتور به شهرک آپادانا از سمت بیمه یک بسته شود چون اصلا عابر پیاده مشکل رفت و امد دارد به خاطر تردد زیادموتور از این ناحیه خواهشمند است ملنند شهرک اکباتان مانع هایی با اهن درست شود که موتور از انحا رد نشود جز سرو صدا ومزاحمت چیزی ندارد
    ضمنا یک راه خروجی دیگر از سمت کلانتر ی ۱۳۷وجود داردکه میتوانند موتورها از انجا رفت و امد کنند

  12. کوهی می‌گوید

    وقت بخیر…
    دو مسأله… اول اینکه در بعضی ساعت های روز که ایستگاه های بی ار تی شلوغ هستند لطفا تعداد اتوبوس ها رو بیشتر کنید تا مردم کمتر اذیت بشن ودوم اینکه در بعضی خط های بی آر تی و مترو واگن خانومها و آقایون یکی شده… لطفا پیگیری کنید (خط آزادی-خاوران و خط علم و صنعت- بسیج و تجریش-کهریزک در مترو)

  13. ایرج شهروز تهرانی می‌گوید

    سلام و عرض ادب
    من در قیطریه جنوبی خیابان برادران رحمانی سکنی دارم ..دو ماهی هست که جوب شرقی خیابان برادران رحمانی اب جاری نمیشود ..درصورتیکه جوب شرقی خیابان منظریه همیشه اب جاریست ..درختان این خیابان و درختان جانبی ان در حال خشک شدن هستند ..چندین بار به سامانه ۱۳۷ و فضای سبز شهرداری منطقه ۳ اطلاع دادم ولی هیچگونه اقدامی انجام نگرفته ..کافیست اب را از بالای خیابان رحمانی به این جوب جاری نمایند ..استدعا دارم لطفا اقدامی در این جهت مبذول دارند ..

  14. علوی می‌گوید

    سلام. خواهشمند است جهت پیشگیری از عواقب وحشتناک خشکسالی موارد ذیل را اجرا نمائید.کلیه استخرها تعطیل شوند.شستن جوی ها و نهر ها با آب ممنوع شود وبه جای آن از نیروی انسانی استفاده شود.آبیاری فضاهای سبز قبل از طلوع آفتاب و با حداقل آب انجام شود.به ماموران شهرداری در خصوص اهمیت آبهای زیر زمینی و صرفه جویی آموزش داده شود.برای شیرهای آب فضای سبز که در دسترس مغازه داران و مردم عادی است فلکه مسدود کننده تهیه شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.