گردوغبار خوزستان، مراقبت‌های ویژه را فعال کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: درپی وقوع پدیده ریزگردها در این استان طی شبانه روز گذشته تعداد ۶۵۳ بیمار دارای علایم تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفتند.

دکتر حبیب حی‌بر سه شنبه در این باره اظهار داشت: از این تعداد بیمار ۵۹۱ نفر به صورت سرپایی درمان شده و ۴۶ نفر در بخش های عادی بیمارستان های استان بستری شدند.

وی افزود: همچنین بر اثر پدیده گرد و غبار ۱۶ نفر از مردم خوزستان در بخش های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

حی بر گفت: در وضعیت بروز گرد و خاک از عموم مردم به ویژه بیماران قلبی، تنفسی و سالمندان درخواست می شود توصیه های پزشکی را کاملا رعایت کرده و در هنگام قرار گرفتن شاخص آلایندگی در وضعیت خطرناک، حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش ایرنا از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، میزان گرد و غبار با اندازه ۱۰ میکرون (PM۱۰) در ساعت ۷ روز سه شنبه، در شهرستان‌های آبادان یک هزار و ۶۲۵، امیدیه ۲ هزار و ۷۰۸، اندیمشک ۲ هزار و ۳۶۱، اهواز ۲ هزار و ۶۲۰، بندرامام ۲ هزار و ۶۶۲، بهبهان ۲ هزار و ۶۲۵، حمیدیه یک هزار و ۶۰۷، دشت آزادگان یک هزار و ۶۷۰، شادگان ۲ هزار و ۷۶، شوش ۲ هزار و ۱۱۰، شوشتر سه هزار و ۳۰۴، گتوند یک هزار و ۶۸۶، ماهشهر ۲ هزار و ۶۵۴، مسجدسلیمان ۲ هزار و ۱۲۱ و هندیجان ۲ هزار و ۶۱۱ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حدمجاز غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

توده گرد و غبار با منشاء کانون‌های کشور عراق و سوریه از عصر دوشنبه (دیروز) وارد خوزستان شده و در اغلب شهرستان‌ها به بیش از ۲۰ برابر حدمجاز رسید. بیشترین میزان گرد و غبار در ساعت ۲۲ در حمیدیه و در ساعت ۲۳ در بندرامام ۱۰ هزار میکروگرم برمترمکعب ( ۶۷ برابر حدمجاز) گزارش شده که حداکثر توان اندازه گیری ایستگاه‌های سنجش هوا در استان است.

کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای خوزستان امروز (سه شنبه) همه مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات استان را تعطیل اعلام کرده است. بر اساس این مصوبه، همه امتحانات مدارس امروز برگزار نمی‌شود و زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد. این کارگروه همچنین پیش از این ساعت آغاز به کار ادارات را با ۲ ساعت تاخیر اعلام کرده بود.

پدیده گرد و غبار امروز هشت استان کشور را به تعطیلی کشانده و پروازهای فرودگاه‌های اهواز، آبادان و دزفول را نیز با اختلال مواجه کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.