آقای راننده! ما رو ایستگاه نکن/ «خاک» بر سر تعطیلی‌های ناخواسته/ آرایش زایمان/بازهم دم خروس

مرور روزنامه‌های صبح کشور

روزنامه های امروز به بررسي مذاکرات عربستان- ايران در بغداد با مشارکت هيات‌هاي امنيتي بلندپايه ، سامانه فروش یکپارچه ، شمارش آرای انتخابات لبنان ، سیاست های دستوری در بازار مسکن، آرایش‌‌کردن بعضی زنان برای ثبت عکس‌های یادگاری در لحظات پس از به‌دنیا آمدن نوزاد ، جلسات سازماندهی اعتراضات صنفی معلمان تحت رصد نیروهای امنیتی ، پایان کار بخش‌های کرونا در بیمارستان ها، نبود اتوبوس در بعضی خطوط اتوبوسرانی پایتخت و… پرداخته بودند

امروز خبر قرار گرفتن تهران در جایگاه آلوده‌ترین شهر جهان ، در صدر توجه و تحلیل مطبوعات بود.روزنامه های امروز همچنین به بررسي مذاکرات عربستان- ايران در بغداد با مشارکت هيات‌هاي امنيتي بلندپايه ، سامانه فروش یکپارچه ، شمارش آرای انتخابات لبنان ، سیاست های دستوری در بازار مسکن، آرایش‌‌کردن بعضی زنان برای ثبت عکس‌های یادگاری در لحظات پس از به‌دنیا آمدن نوزاد ، جلسات سازماندهی اعتراضات صنفی معلمان تحت رصد نیروهای امنیتی ، پایان کار بخش‌های کرونا در بیمارستان ها، نبود اتوبوس در بعضی خطوط اتوبوسرانی پایتخت و… پرداخته بودند. با هم مروری داریم به برخی از این عناوین؛

بهبود رابطه سياسی با بوی گــــاز

آرمان ملي: مذاکرات عربستان- ايران در بغداد با مشارکت هيات‌هاي امنيتي بلندپايه به لطف تغييرات سريع منطقه‌اي و بين‌المللي است که در پي بحران اوکراين رخ مي‌دهد. اين در حالي است که در پنج دور گذشته مذاکرات به ويژه در دور پنجم توافقاتي بين طرفين حاصل شده است چنانکه چند هفته پيش بود که ايرج مسجدي سفير کشورمان در عراق در توضيح دور پنجم مذاکرات از توافق دو طرف براي نقشه راه مذاکرات آينده خبر داده و گفته بود: «يکي از اين توافق‌ها بر سر «اعتماد سازي‌ها»، اقدامات و همکاري‌هاي دوجانبه» مثل موضوعات حج و بحث سفارتخانه‌هاي دو طرف و موضوع سوم نيز «بحث‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي» است. حال اينکه اين نکته براي برخي هنوز جاي ابهام دارد که پس از سال‌ها چه اتفاقي رخ داده که سعودي‌ها به سمت احياي روابط با ايران رفته‌اند؟ مي‌تواند اينگونه به اين پرسش پاسخ داد که شاهزاده محمد بن سلمان، وليعهد عربستان سعودي در حال حاضر و به علل مختلف در نگراني به سر مي‌برد؛ چرا که روابط کشورش با آمريکا متشنج است و برجسته‌ترين علت اين تنش عدم محکوميت حمله روسيه به اوکراين از سوي او، پافشاري بر توافق اوپک پلاس، دعوت از رئيس‌جمهوري چين براي سفر به رياض و ابراز آمادگي براي قيمت‌گذاري نفت با استفاده از روبل و يوان چين و انعطاف او در پرونده يمن است و تمام اين عوامل ازسرگيري گفت‌وگو با ايران را تسهيل کرده است؛

تغییر زمین بازی «قرعه کشی»

روزنامه ابتکار:کریمی‌سنجری می‌گوید: سامانه فروش یکپارچه نقش مهمی در افزایش شفافیت دارد. من معتقدم راه‌اندازی این سامانه از روش‌های قبلی بهتر بوده و از سوی دیگر مشتری نیز راحت‌تر با این سیستم کنار می‌آید.روز گذشته (سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه) اولین فروش خودرو از طریق سامانه فروش یکپارچه انجام ‌شد. آنزور که گفته شده است متقاضیان از روز گذشته به مدت یک هفته برای ثبت درخواست خود فرصت خواهند داشت.چندی پیش فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت‌ سامانه‌ای جدید برای فروش خودرو معرفی و اعلام کرد که به منظور شفاف‌سازی روند عرضه خودرو، فروش همه خودروها به «سامانه یکپارچه فروش» منتقل می‌شود. براساس دستور وزیر صمت قرار شد که همه خودروسازها از ۱۸ اردیبهشت هرگونه عرضه خودرو را صرفا از طریق سامانه متمرکز قرعه‌کشی انجام دهند تا ضمن ایجاد شفافیت، امکان عرضه عادلانه‌تر برای همه خودروهای تولیدی فراهم شود.روز سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه اولین عرضه رسمی خودرو در قالب سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام شد. بر اساس گزارش‌ها برای ثبت‌نام هفت مرحله وجود دارد که در مرحله اول متقاضی با انتخاب گزینه ورود از منو اصلی سامانه، برای ثبت‌نام اقدام می‌کند. در قدم دوم ایجاد حساب کاربری است و در این بخش باید فرم مربوط به اطلاعات شخصی تکمیل شود. در مرحله سوم پس از تشکیل حساب کاربری بایستی کاربر اطلاعات تفصیلی خود را در سامانه یکپارچه فروش خودرو وارد کند. در این مرحله، مراحل ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات به‌پایان می‌رسد.

تشکیل دولت با نسخه مقاومت

روزنامه ایران: شمارش آرای انتخابات لبنان درحالی به پایان رسید که با مشارکت حدود 41درصد مردم، هیچ یک از سه لیست رقیب این کشور موفق به کسب اکثریت پارلمان نشدند اما با افزایش کرسی‌های حزب‌الله در میان احزاب شیعی و پیروزی نمایندگان حزب امل، ائتلاف 8مارس همچنان با 68 کرسی قدرتمندترین فراکسیون‌ در مجلس خواهد بود. با این نتایج انتظار می‌‌رود تشکیل دولت در لبنان کاری دشوار باشد.این نتایج درحالی به دست آمده که با کناره‌گیری «سعد حریری»، برای نخستین‌بار انتخابات پارلمان بدون حضور نمایندگان حزب المستقبل برگزار شد و با وجود مشارکت نه‌چندان پایین اهل تسنن، خروجی این انتخابات، 128کرسی را عمدتاً میان مسلمانان و مسیحیان لبنانی تقسیم کرده است. در این دوره 16کاندیدای مستقل نیز به پارلمان راه یافتند که این رقم نسبت به انتخابات سال 2018، 15کرسی رشد را نشان می‌‌دهد.به اذعان ناظران لبنانی از اتحادیه‌های دموکراتیک و سازمان‌های مردم نهاد، نخستین انتخابات پس از اعتراضات سال 2019 که طی آن 718نفر در قالب 103فهرست برای 128کرسی رقابت کردند، با کمترین آمار خشونت و اغتشاش برگزار شد و در جمع‌بندی آمارها دست‌کم 3هزار و 600مورد ثبت شده که با کمترین بحران رفع شده‌اند؛ اما در این میان به‌رغم وعده‌های دولت برای تأمین برق، به نوشته المیادین در برخی حوزه‌ها اختلالاتی ایجاد شد و مردم مجبور شدند با استفاده از نور تلفن‌های همراه‌شان، فضا را روشن کرده و نام کاندیداهایشان را روی کاغذ بنویسند. این در حالی است که هفته گذشته لبنانی‌های خارج از این کشور در 58حوزه خارجی به کاندیداهای مورد‌نظر خود رأی داده بودند.

شکست سیاست های دستوری در بازار مسکن

روزنامه تجارت:دولت عزم خود را جزم کرده تا بازار اجاره را در محدوده رشد ۱۵ تا ۲۵ درصد کنترل کند؛ برنامه‌ای که طی دو سال گذشته نیز هدفگذاری شده بود اما به سرانجام مطلوب نرسید. در شرایط فعلی نیز نگرانی‌هایی نسبت به نرخهای تعیین شده وجود دارد؛ به طور مثال نرخ رهن کامل یک زیرزمین ۵۰ متری بدون اتاق در تهرانپارس شرقی ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. به گزارش تجارت به نقل از ایسنا، تعیین سقف ۲۵ درصد برای اجاره بها، رصد قراردادها از طریق لینک به وزارت راه و شهرسازی و پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۶۰ میلیون تومان از برنامه های دولت است. البته وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد داده تا وام اجاره به ۱۰۰ میلیون تومان برسد که هنوز بررسی نشده است.اگر چه هنوز وارد پیک جابه‌جایی مستاجران نشده‌ایم، بررسی‌های میدانی از رشد تدریجی اجاره‌بها در شهر تهران حکایت دارد. نرخهای رهن از حدود ۲۰۰ میلیون تومان در مناطق جنوبی آغاز و به رقمهای میلیاردی در مرکز و شمال تهران نیز می‌رسد. حالا دیگر حتی زیرزمینها هم با ارزش شده‌اند. به طور مثال یک زیرزمین ۵۰ متری بدون اتاق ۱۶ سال ساخت در تهرانپارس شرقی به مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان پول پیش و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بازار اجاره عرضه شده که نرخ رهن کامل آن ۲۰۰ میلیون تومان می‌شود.با وقوع پاندمی کرونا دولت در دو سال گذشته تمهیداتی را به منظور حمایت از اقشار مستاجر در نظر گرفت.

«خاک» بر سر تعطیلی‌های ناخواسته

روزنامه جوان:ریزگرد‌ها روز گذشته یک‌بار دیگر تهران را در صدر شهر‌های آلوده جهان قرار دادند و موجب تعطیلی ناخواسته مدارس و ادارات این کلانشهر شدند. تعطیلی این دفعه تهران، اما کمی به موقع‌تر اعلام شد و دانش‌آموزان و کارمندان پیش از آنکه سر کار یا مدرسه خود حاضر شوند، از این ماجرا خبردار شدند. با وجود این، تعطیلی هر چند به عنوان مسکنی موقتی می‌تواند بخشی از آثار سوء این آلودگی را برطرف کند، اما حل ریشه‌ای ریزگرد‌های مهاجر پیش از آنکه بخش‌هایی از کشورمان را غیر قابل سکونت کند، نیازمند مدیریت داخلی زیست‌محیطی و همچنین دیپلماسی فعال خارجی برای جلوگیری از اجرای پروژه‌های تخریب محیط‌زیست منطقه در حوزه‌های آبی شرقی و غربی و منشأ تولید ریزگردها‌ست. ریزگرد‌های مهاجر در حالی بهشتی‌ترین ماه بهار را برای مردم به جهنم تبدیل کرده‌اند که بودجه مقابله با ریزگرد‌ها در سال ۱۴۰۰ و همچنین امسال از لایحه بودجه حذف شده‌است! حالا که تعطیلی‌های ناخواسته هم به خسارت‌ها اضافه شده باید فکری کرد وگرنه هر روز «خاک» برای ما حکم به تعطیلی می‌دهد و برنامه‌ها را زیر غبار پنهان می‌سازد. تا همین یکی دو سال پیش روز‌های بهار حتی در پایتخت هم یکی از زیباترین و پاک‌ترین روز‌های سال بود، اما حالا ریزگرد‌ها از منابع داخلی و خارجی نفس پایتخت‌نشینان را هم به شماره انداخته‌است. روز گذشته شاخص آلودگی هوای پایتخت روی عدد ۴۴۱ یعنی در وضعیت خطرناک قرار داشت و طبق گزارشات جهانی، در حال حاضر تهران آلوده‌ترین شهر جهان است. اوضاع مناطق جنوب و غرب کشور، اما اصلاً خوب نیست و نگرانی‌ها از افزایش گرد و غبار و غیر قابل سکونت کردن این مناطق روز به روز بیشتر می‌شود.

مُد خطرناک آرایش زایمان!

روزنامه خراسان:آرایش‌‌کردن بعضی زنان برای ثبت عکس‌های یادگاری در لحظات پس از به‌دنیا آمدن نوزاد، صدای متخصصان زنان و زایمان را درآورده است. آن‌ها می‌گویند که این روزها تعداد مادرانی که قبل از ورود به اتاق عمل و انجام زایمان به آرایشگاه می‌روند، موهای شان را براشینگ می‌کنند، لاک می‌زنند یا ناخن می‌کارند، کم نیست. این مسئله، به‌شدت سلامت جان مادر و نوزاد را تهدید می‌کند(منبع خبر: ایسنا). چند وقت پیش هم خبری در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شد که خانمی به شوهرش در دادگاه خانواده گفته بود: «یا هزینه زیبا شدنم را بده یا طلاقم بده و ۸۰۰ سکه مهریه‌ام را.» به بهانه خبرساز شدن این دو ماجرا، در پرونده امروز زندگی سلام، اشاره کوتاهی به ماجرای این طلاق خواهیم داشت و نگاهی روان‌شناسانه به دلایل آرایش‌کردن افراطی زنان خواهیم انداخت. همچنین از منظر پزشکی از عوارض حضور زنان با آرایش در اتاق عمل خواهیم گفت…مهم‌ترین موضوع حیاتی در اتاق عمل، حفظ سلامت و جان بیمار است. به ویژه اگر پای یک مادر باردار در اتاق زایمان در میان باشد، اهمیت این موضوع به دلیل وجود بچه دو چندان می‌شود، اما متاسفانه مادرانی هستند که به علت ناآگاهی و  به خاطر کمی زیباتر به نظر رسیدن در اتاق عمل، سلامت خود و نوزادشان را به خطر می‌اندازند. در ادامه به بررسی کارهایی برای زیبا بودن  که ممکن است در اتاق عمل جان شما را به خطر بیندازد، می‌پردازیم.

رد پای مستخدمان سرویس‌های بیگانه در فتنه‌انگیزی اخیر

روزنامه کيهان:بررسی گزارش‌های میدانی و رصد‌های اطلاعاتی، از باز تولید خیانت شبکه فتنه سبز در ابعادی جدید و معطوف به ضربه‌ زدن به معیشت مردم و تولید نارضایتی و موج‌سواری از این طریق به نفع سرویس‌های جاسوسی بیگانه حکایت می‌کند.

طیف مدعی اعتدال و اصلاحات که پس از شکست در فتنه سیاسی در سال 88، آدرس تحریم‌های فلج‌کننده را به مقامات آمریکایی داده بود، با موج‌سواری و ادعای لغو تحریم‌ها، در سال 92 توانست به دولت و سپس مجلس برگردد و به مدت 8 سال، موجب عقبگرد بی‌سابقه اقتصاد کشور شود.آنها با معطل‌کردن کشور در برجام و تعطیلی تولید داخلی و صادرات، موجب تشدید تورم و رکود شدید و انباشت کسری بودجه و بدهی‌های دولت شدند و سرانجام دولت را با خزانه خالی و دارای کسری‌های شدید تحویل دادند، در حالی که تورم را هم به 60 درصد رسانده بودند.پس از اخراج از دولت و مجلس در انتخابات، خط دیگری در دستور کار برخی افراطیون عضو این طیف قرار گرفت و آن موج سواری روی نارضایتی‌های ناشی از سوءمدیریت خود بود. از جمله تحریک به تجمع و دامن زدن به مطالبات صنوف مختلف برای افزایش حقوق‌ها و… با وجود اینکه در دولت قبل می‌گفتند خزانه خالی است و تزریق نقدینگی پرحجم از این طریق، به‌ جای تامین معیشت اقشار مختلف، موجب تشدید تورم و فشار اقتصادی بیشتر بر مردم می‌شود. آنها در واقع سعی کردند از چند طریق و با کمک اتاق جنگ اقتصادی و اطلاعاتی دشمن، دولت را از چند جهت تحت فشار عملیات گاز انبری قرار دهند.

بازهم دم خروس

روزنامه وطن امروز: 21 اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که وزارت اطلاعات با صدور اطلاعیه‌ای از بازداشت ۲ فرد با تبعه اروپایی که برای سازماندهی آشوب و بی‌نظمی به ایران آمده بودند خبر داد.  در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده بود: ۲ فرد اروپایی که با هدف سوءاستفاده از مطالبات بحق برخی صنوف و اقشار کشور و تغییر جهت مطالبات عادی به آشوب، بی‌نظمی اجتماعی و بی‌ثبات‌سازی جامعه وارد کشور شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) شناسایی و بازداشت شده‌اند.  اکنون جزئیات جدیدی از دستگیری این ۲ جاسوس منتشر شده که بیانگر ملیت، هدف و نحوه کارشان در ساماندهی تجمعات اعتراضی است. طبق اطلاعاتی که روز گذشته منتشر شد، ۲ فرد بازداشت شده تابعیت فرانسوی دارند که با پرواز استانبول به تهران آمده بودند. این ۲ جاسوس فرانسوی یک زن 37 ساله به نام سیسیل کوهلر و مردی ۶۹ ساله فرانسوی به نام چک پاریس هستند که 8 اردیبهشت‌ماه با ویزای گردشگری وارد تهران شده بودند. اگرچه یک روز پس از اطلاعیه وزارت اطلاعات، وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد ۲ فرد بازداشت شده در ایران فرانسوی هستند.  22 اردیبهشت‌ماه وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه‌ای با ادعای اینکه ۲ شهروند اروپایی بازداشت‌شده در ایران فرانسوی هستند، اعلام کرد جانشین سفیر ایران در پاریس را فراخوانده است.  آنطور که از اطلاعیه و همچنین فیلم‌های منتشره وزارت اطلاعات پیداست، ۲ جاسوس فرانسوی از لحظه پیاده شدن از هواپیما و ورود به فرودگاه امام خمینی تا حضورشان در جلسات سازماندهی اعتراضات صنفی معلمان تحت رصد نیروهای امنیتی کشورمان بودند و حضورشان در تجمع اعتراضی روز 12 اردیبهشت معلمان نیز از چشم وزارت اطلاعات دور نماند.

خداحافظی بیمارستان‌ها با بخش کرونا

همشهری:«تمام شد. این بخش دیگر هیچ بیمار کرونایی ندارد.» این را یکی از کارکنان نظافت و ضدعفونی بیمارستان شهدای یافت‌آباد می‌گوید و در شیشه‌ای بخش کووید – 19بیمارستان را می‌بندد. از یک ماه پیش، خبر تعطیلی بخش‌های کرونای بیمارستان‌ها به گوش می‌رسد؛ خبرهایی که از سوی پرستاران و پزشکان و گاهی روسای بیمارستان‌ها منتشر می‌شود و همراه با امیدواری از پایان پاندمی است. حالا به جمع این مراکز درمانی برای نخستین‌بار، 2بیمارستان یافت آباد و رسول اکرم(ص) هم اضافه شدند. گزارش میدانی همشهری از این مراکز درمانی هم از پایان کار بخش‌های کرونا این دو بیمارستان و جایگزین کردن آن با بخش‌های دیگر حکایت دارد؛ بخش عمومی برای تمام بیماران. این دو بیمارستان در 27ماه گذشته، شلوغ‌ترین روزهای کرونایی را پشت سر گذاشتند اما از دوشنبه‌ای که گذشت شمار بیماران کرونایی آنها، برای نخستین‌بار از شیوع کووید-19در کشور صفر شد و دیگر هیچ بیمار مبتلا به کرونا در این مراکز بستری نیستند. در بیشتر مراکز درمانی کشور هم وضعیت همین است و تخت‌های بستری کووید-19یک به‌یک خالی می‌شود. در بیمارستان شهدای یافت‌آباد که جزو نخستین بیمارستان‌های پذیرش‌کننده بیماران کرونا بود، دیگر از انبوه بیماران خبری نیست. در بیمارستان رسول اکرم(ص) هم که همیشه جزو بیمارستان‌های شلوغ در مراجعات کرونایی بود، 2روز است هیچ بیماری با علائم کرونا مراجعه نکرده. صندلی‌های حیاط بیمارستان به جای انبوه مراجعه‌کنندگان کرونایی، محل استراحت کارورزان پزشکی و پرستاری شده است.

آقای راننده! ما رو ایستگاه نکن

فرهیختگان: دو روز پیش لابه‌لای مجازی‌گردی‌های پشت‌سرهم و تماشای عکس و استوری‌های دوستان، چند پست و استوری از ناراحتی برخی دوستان به‌خاطر نبود اتوبوس در بعضی خطوط اتوبوسرانی پایتخت جلب‌توجه کرد. ماجرای صف‌های نسبتا طولانی و معطلی‌های طولانی‌تر در ایستگاه‌های اتوبوس و مترو ماجرای تکراری برای ما تهرانی‌هاست و اصلا غیرطبیعی نیست. منتها وقتی این معطلی‌ها آن‌قدر زیاد می‌شود که به گلایه و شکایت می‌رسد، یعنی ماجرا از حالت طبیعی خارج شده و کارد مسافران منتظر به استخوان رسیده که این‌طور در صفحات‌شان هم آن را علنی می‌کنند. پیگیر بودیم که شاید اتفاقی رخ داده باشد که قبل از حصول نتیجه خبر اعتصاب رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد در تهران رسانه‌ای شد و چند صفحه و خبرگزاری هم آن را منتشر کردند. ماجرایی که حسابی حمل‌ونقل عمومی در پایتخت را دچار مشکل کرد و چند ساعتی به دیر رسیدن‌های خیلی‌ها اضافه کرد.ماجرا آن‌قدر اهمیت داشت که تمام شهر و سازمان‌های مختلف بسیج شدند تا ببینند علت این اعتصاب چیست و چه چیزی باعث شده که رانندگان اتوبوس‌ها را رها و مردم را در ایستگاه‌ها معطل کنند. به‌خاطر تغییرات اقتصادی این چند وقت اخیر و گرانی‌ها و تنش‌های متعدد موجود در بازار، تا حدی می‌شد پیش‌بینی کرد که این اعتصاب و اعتراض هم ریشه در مسائل معیشتی و اقتصادی دارد و کمی بعدتر هم مشخص شد که واقعیت همین بود. رانندگان اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی در تهران، خواهان افزایش حقوق خود به همان میزان اعلام‌شده توسط وزارت کار بودند؛ همان 57درصد که البته گویا در برخی ادارات و سازمان‌ها قرار است که اعمال نشود و نشده است، یکی‌اش همین شرکت واحد اتوبوسرانی تهران!

غبار در هوای شهرداری

روزنامه شرق: آسمان تهران سرخ است، شاخص آلودگی هوا 200 را رد کرده وکیفیت هوای برای همه شهروندان ناسالم است. دقایق اولیه بامداد روز گذشته استانداری اعلام کرد ریزگردها به آسمان تهران رسیده‌اند و تنفس را برای تهرانی‌ها سخت کرده‌اند و به همین دلیل تمام ادارات و مدارس تعطیل شد. این اولین روز در اردیبهشت نبود که خاک بر ریه تهرانی‌ها نشسته بود. روزی که شاخص آلودگی هوای تهران قهوه‌ای شد و تنفس برای همه مردم تهران خطرناک بود، نه خبری از تعطیلی مدارس بود و نه ادارات. آن روز زمانی که تعداد زیادی از دانش‌آموزان در مدارس بودند، اعلام شد دبستان‌های شهر تهران تعطیل است و سخنگوی آموزش‌و‌پرورش هم اعلام کرد مگر تعطیلی مدارس  کیفیت هوای تهران را بهبود می‌بخشد. آن زمان سید‌جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران نسبت به تعطیلی دیرهنگام مدارس اعتراض کرد و پیش‌بینی آلودگی هوا را دشوار ندانست.اما باز هم کمیته اضطراری نیمه‌شب، زمانی که برخی از کانال‌های خبری اعلام کرده بودند شهردار تهران به همراه معاون حمل‌ونقل و ترافیک و مدیرعامل اتوبوسرانی به دنبال راهکاری برای پاسخ به مطالبات رانندگان معترض اتوبوس شرکت واحد در استانداری بودند، اعلام کرد سه‌شنبه تهران تعطیل می‌شود. رانندگان اتوبوس‌های سرخ بی‌آرتی، اولین گروه معترض به افزایش احتمالی 10درصدی حقوق و دستمزد خود در سال جدید بودند. قرار بود معاون منابع انسانی شهردار تهران در صحن علنی شورای شهر تهران گزارش دهد که طبق تصویب‌نامه هیئت وزیران به تاریخ 15/2/1401 افزایش حقوق کارکنان دولت و نیز مؤسسات عمومی غیردولتی نیز مشمول ۱۰ درصد تعیین‌شده می‌شود یا خیر؟

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.