تیری در تاریکی؛ میزبان جام ملت‌ها می‌شویم؟

انصراف چین، مسئولان ورزش کشور را به تکاپو انداخت

شهروندآنلاین: با اینکه از مدت‌ها قبل مشخص شده بود کشور چین از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2023 میزبانی خواهد کرد، اما این کشور چند روز قبل به‌طور رسمی انصرافش را از میزبانی اعلام کرد تا گمانه‌زنی‌ها در این خصوص آغاز شود. چینی‌ها علت این انصراف را مشکلات ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند و به همین خاطر کنفدراسیون فوتبال آسیا باید میزبان جدیدی برای مسابقات انتخاب کند.

بیست و چهارمین دوره جام ملت‌های آسیا طبق برنامه‌ریزی AFC قرار بود از 26 خرداد 1402 شروع شود، ولی با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که این رقابت‌ها به تعویق بیفتد. برخی رسانه‌ها از تعویق شش ماهه این مسابقات خبر می‌دهند، اما قرار است کمیته اجرایی AFC‌ جلساتی داشته باشد تا درخصوص زمان برگزاری و البته میزبان جدید مسابقات تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

در این بین اگرچه از قطر و ژاپن به عنوان گزینه‌های اصلی میزبانی جام ملت‌های 2023 یاد می‌شود، اما شایعاتی درباره رایزنی مسئولان ورزش ایران با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت میزبانی شنیده می‌شود.

بحث میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2027 از مدت‌ها قبل مطرح بود، اما AFC با درخواست ایران هرگز موافقت نکرد، اما حالا با توجه به شرایط فورس ماژور AFC، وزارت ورزش ایران با همکاری فدراسیون تلاش‌هایی را برای دریافت میزبانی آغاز کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که کشور ایران نسبت به سایر کشورهای خواهان دریافت میزبانی از نظر سخت‌افزاری در شرایط بهتری نیست و بعید است کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی به ایران قصدی داشته باشد.

جدا از بحث استادیوم‌ها، هتل‌ها و کمپ‌های تمرینی که یک اصل مهم تلقی می‌شود،‌ موضوع ورود زنان به ورزشگاه‌ها و برخی مسائل دیگر برای AFC در دادن میزبانی در اولویت است و به همین خاطر به نظر می‌رسد تکاپوی مسئولان ایرانی برای میزبانی از جام ملت‌ها، آن هم حدودا 1.5 سال دیگر، به جایی نخواهد رسید.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.