مشتریان گازی روسیه با روبل تسویه می‌کنند

معاون نخست وزیر روسیه گفت نیمی از ۵۴ شرکت بزرگ، متوسط و کوچک خارجی که از روسیه گاز می‌خرند هم اکنون در گازپروم بانک به روبل یا ارز‌های خارجی حساب باز کرده اند.

به گزارش پرس تي وي، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت نیمی از ۵۴ شرکت بزرگ، متوسط و کوچک خارجی که از روسیه گاز می‌خرند ،هم اکنون در گازپروم بانک به روبل یا ارز‌های خارجی حساب باز کرده اند.

نواک افزود برخی شرکت‌های بزرگ خاص اعلام کرده اند حاضرند طبق جدول زمانبندی، بهای گاز وارداتی از روسیه را پرداخت کنند و فهرست خریدارانی که ملزم به پرداخت بهای گاز دریافتی از مسکو به روبل هستند، در چند روز آینده نهایی می‌شود. مسکو پیشتر اعلام کرد خریداران گاز روسیه از حدود ۵۰ کشور غیر دوست باید بهای گاز خریداری شده را به روبل پرداخت کنند. همه اعضای اتحادیه اروپا، آمریکا، ژاپن، سوئیس و نروژ در این فهرست قرار دارند.

روسیه ماه گذشته گاز صادراتی به لهستان و بلغارستان را قطع کرد، چون از پرداخت بهای گاز به روبل خودداری کرده بودند. اتحادیه اروپا تلویحاً به شرکت‌های خریدار گاز روسیه توصیه کرده است از گشایش حساب به روبل خودداری کنند، اما هیچگاه اعلام نکرده است این اقدام ناقض تحریم‌های غرب ضد روسیه است. همین مساله برخی شرکت‌ها را سردرگم کرده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.