چقدر جای شما در لیگ برتر خالی بود

در شرایطی که هنوز دو هفته دیگر از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران باقی مانده، صعود دو تیم پرطرفدار مس کرمان و ملوان انزلی به لیگ برتر قطعی شد. دو تیم ریشه‌دار و پرطرفدار فوتبال ایران که در گذشته بارها در لیگ برتر به میدان رفتند و باعث جذاب‌تر شدن این مسابقات شدند، حالا از سال آینده بار دیگر در بالاترین سطح فوتبال ایران حاضر خواهند بود.

به گزارش شهروندآنلاین:  بازگشت ملوان و مس به لیگ برتر بدون شک اتفاق خوبی برای فوتبال ایران تلقی می‌شود. دو تیمی که همواره با حضور در دسته برتر فوتبال، شادی و نشاط را به مردمان گیلان و کرمان هدیه کرده‌اند، حالا بار دیگر در این عرصه فعالیت خواهند کرد و این، یک مساله مهم خواهد بود.

 

صعود رویایی مس با نارنجی وفادار

مس کرمان با تساوی در برابر شهرداری آستارا در هفته سی‌ودوم رقابت‌های لیگ یک، 66 امتیازی شد و علاوه بر تداوم حضور خود در صدر جدول لیگ یک، در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی‌ها صعود خود را به لیگ برتر قطعی کرد.

مس کرمان که به نظر می‌رسد در دو هفته پایانی، رقابت نزدیکی با دیگر تیم صعودکننده یعنی ملوان برای کسب عنوان قهرمانی این فصل لیگ یک خواهد داشت، در این فصل رکوردهای دیگری را هم به نام خود ثبت کرده است. نارنجی‌پوشان فوتبال کرمان تا به این جای کار با 2 شکست کمترین شکست را بین تیم‌های دسته اولی داشته‌اند. از سویی، بهترین خط دفاعی بازی‌ها متعلق به تیم مس کرمان است. این تیم در بازی با شهرداری در آستارا دروازه‌اش را بسته نگه داشت. دروازه این تیم در 32 بازی تنها 9 بار باز شده است و به همین خاطر صاحب بهترین خط دفاعی مسابقات است.

مسی‌ها دیروز در پایان بازی با شهرداری در آستارا مراسم کوتاهی برای صعود به لیگ برتر برگزار کردند و این افتخار بزرگ را جشن گرفتند. آنها برای رسیدن به نقطه امروز، 8 سال انتظار کشیدند که سخت و طولانی بود و جالب اینکه صعود مس همانند ملوان با مربیگری یکی از بازیکنان قدیمی این تیم رخ داد؛ فرزاد حسین‌خانی که سال‌های سال در مس کرمان بازی کرد. او بیش از دو دهه پیراهن مس را بر تن داشت و یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ باشگاه مس کرمان به حساب می‌آید.

او پیش از هدایت تیم مس کرمان، هدایت تیم مس نوین را بر عهده داشت. در نهایت و بعد از اینکه باشگاه مس کرمان همه گزینه‌های غیر بومی را برای صعود به لیگ برتر آزمایش کرد و به نتیجه‌ای نرسید، هدایت تیم را به کاپیتان اسبق باشگاه محول کرد. مس با فرزاد حسین‌خانی از ابتدای فصل چهره مدعی صعود به لیگ برتر بود و در جام حذفی هم تیم‌های بزرگی چون فولاد را حذف کرد. فرزاد حسین‌خانی که از عدم صعود مس کرمان به لیگ برتر در سال‌های اخیر با مربیان غیر بومی درس‌های زیادی گرفته بود با یک ایده مهم وارد بازی‌های این فصل شد. ابتدا گل نخوردن و بعد گل زدن. همین استراتژی در نهایت مس کرمان را به لیگ برتر رساند.

بدون شک کرمانی‌ها در روزهای آتی جشن صعود به لیگ برتر را در حضور تماشاگران خود برگزار خواهند کرد.

 

تصمیم ویژه؛ مازیار و پژمان رویای 7 ساله را محقق کردند

ملوان را می‌توان با نساجی در قائمشهر و صنعت نفت در آبادان مقایسه کرد که برای مردمان شهر چیزی فراتر از یک تیم فوتبال هستند. ملوان که در لیگ برتر باشد، هر فصل می‌تواند معرف ستاره‌های زیادی به فوتبال کشور باشد، در حالی که در لیگ یک استعدادهای این تیم خیلی به چشم نمی‌آِیند. از جمله ستاره‌هایی که ملوان قبلا معرف آنان بوده می‌توان به مدیر عامل فعلی یعنی پژمان نوری و مازیار زارع، سرمربی کنونی اشاره کرد. دو دوست که در کنار هم با تعریف جایگاه‌ها و از همه مهم‌تر احترام به هم، زمینه صعود تیم ملوان به لیگ برتر را بعد از 7 سال مهیا کردند.

به نظر می‌رسد زمانی زنگ صعود تیم ملوان به لیگ برتر به صدا درآمد که ملوان در فصل گذشته رقابت‌های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های کشور، یازدهم شد و برخی از تماشاگران تیم ملوان خواستار برکناری مازیار زارع شده بودند، اما پژمان نوری تصمیم گرفت این قرارداد را تمدید کند. در حالی که حتی مازیار زارع هم به خاطر نتایجی که با تیم گرفته بود، راضی بود اردوی ملوان را ترک کند و در جاهایی هم فشار تماشاگر موجب شد او از سمت خود استعفا کند؛ اما پژمان نوری پیچش مو را دید و با علم به توانمندی‌های مازیار زارع در هدایت تیم ملوان به او فرصت داد تیم را تقویت کند و به ماجراجویی‌اش در لیگ یک ادامه دهد و این فرصت در نهایت منجر به صعود تیم ملوان به لیگ برتر در فصل جاری شد.

با هر شرایطی ملوان بعد از 7 سال به لیگ برتر صعود کرده و این یک اتفاق ویژه برای فوتبال ایران و به خصوص مردمان استان گیلان و شهر انزلی خواهد بود.

 

جای خالی‌ای که پر شد

ملوان انزلی و مس کرمان همواره دو تیم پرطرفدار در فوتبال ایران به شمار رفته‌اند؛ به همان اندازه‌ که انزلی‌چی‌ها با تیم محبوب شهرشان زندگی کرده‌اند و از برد و باخت‌هایش خوشحال و ناراحت شده‌اند، مردم کرمان حتی حالا که در سیرجان و رفسنجان در لیگ برتر نماینده دارند هم مس کرمان را طور دیگری دوست دارند. تیمی که توانسته به قهرمانی جام حذفی فوتبال ایران برسد و در لیگ قهرمانان آسیا هم شرکت کند.

جای مس و ملوان در لیگ برتر در سال‌های گذشته حسابی خالی بود، اگرچه هواداران این دو تیم حتی در لیگ یک هم تیم‌شان را تنها نگذاشتند و به حمایت از آنها پرداختند، اما جشنی که جمعه‌شب در خیابان‌های انزلی و کرمان برگزار شد، معنای دیگری داشت. معنایی به بزرگی آنکه دو تیم پرطرفدار به لیگ برتر برگشته‌اند و این در شرایطی که ورود تماشاگران هم به ورزشگاه‌ها آزاد شده اتفاق ویژه‌ای برای فوتبال کشور محسوب می‌شود. پس بی‌صبرانه منتظر اولین میزبانی ورزشگاه تختی انزلی و ورزشگاه شهید باهنر کرمان در لیگ برتر فصل آینده خواهیم بود.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.