بازی تاج و تخت در مراحل پایانی!

مجمع فدراسیون فوتبال تکلیف صندلی ریاست را روشن می‌کند؟

شهروندآنلاین: با رسمی شدن حذف شهاب عزیزی خادم از فدراسیون فوتبال حالا جدال بر سر ریاست فدراسیون ادامه پیدا خواهد کرد؛ در این شرایط همه منتظر مجمع عمومی فدراسیون فوتبال در روز سه‌شنبه و تصمیماتش هستند تا در نهایت انتخابات فدراسیون برگزار و با رای مجمع رییس جدید انتخاب شود. به نظر می‌رسد بازی تاج و تخت افراد مرتبط با فوتبال برای داشتن صندلی های مدیریتی به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود.

 

حذف شهاب رسمی شد

عجیب‌ترین پایان یک رییس فدراسیون در فوتبال ایران شنبه شب گذشته انجام شد؛ جایی که بعد از محرومیت عزیزی خادم توسط کمیته اخلاق فدراسیون کمیته استیناف نیز حکم محرومیت 2 ساله او را تایید کرد تا در نهایت و بعد از کش و قوس های فراوان عزیزی خادم به طور رسمی از بدنه فوتبال جدا شود.

عزیزی خادم که توسط هیات رییسه فدراسیون فوتبال عزل شده بود، امید داشت در مجمع عمومی این حکم شکسته شود اما انتشار برخی اسناد مالی و تخلفات او باعث شد تا کارش زودتر از مجمع تمام شود. حالا با محرومیت دوساله عزیزی خادم از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال او دیگر نمی‌تواند (حداقل تا دو سال آینده) هیچ سمتی در فوتبال داشته باشد. این به منزله پایان رسمی او با صندلی ریاست فدراسیون تلقی می‌شود.

 

نقش ویژه اعضای مجمع در جلسه مجمع

در چنین شرایطی قرار است روز سه‌شنبه 10 خرداد ماه مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با حضورهمه اعضا برگزار شود و درباره مسائل کلان تصمیم گرفته شود. از زمان برکناری عزیزی خادم، به طور موقت میرشاد ماجدی به عنوان سرپرست فدراسیون مشغول به کار شد و امور جاری را زیر نظر گرفت. حالا مهم ترین کاری که مجمع فدراسیون باید انجام بدهد تصمیم گیری درباره ادامه یا قطع همکاری با ماجدی تا زمان انتخابات است.

مجمع فدراسیون علاوه بر بررسی صلاحیت ماجدی برای سرپرستی فدراسیون فوتبال درباره برخی اعضای هیات رییسه نیز رای گیری خواهد کرد. شنیده می‌شود توافق آرای اعضای مجمع این است که 4 نفر از اعضای کنونی هیات رییسه فدراسیون فوتبال(که یکی از آنها در بازداشت بسر می‌برد) برکنار شوند و افراد جدیدی به جای آنها کارشان را شروع کنند.

در این شرایط و در حالی که فوتبال ایران وامانده یک مسابقه تدارکاتی برای حضور قدرتمندتر در رقابت‌های جام جهانی است، همه چشم‌ها به مجمع دوخته شده تا ببینیم از التهاب احتمالی این جلسه پرحاشیه، چه نتیجه‌ای بیرون خواهد آمد و آیا حرفهای قبلی مبنی بر قربانی کردن تنی چند از اعضای هیئت رییسه به حقیقت خواهد پیوست یا خیر؟ فعلا که مخالفین با حذف عزیزی خادم یک بر صفر از حریفان خود پیش هستند.

 

انتخاب رییس جدید، شاید بعد از جام جهانی

فوتبال ایران این روزها فضای ملتهبی را تجربه می‌کند. از این رو ممکن است مساله انتخاب رییس فدراسیون فوتبال برای 4 سال که با رای گیری صورت خواهد گرفت، به بعد از جام جهانی موکول شود. گفته می‌شود اعضای مجمع معتقدند در حال حاضر هر تغییری به ضرر تیم ملی فوتبال در مسیر منتهی به جام جهانی خواهد شد و به همین خاطر آنها قصد دارند با ایجاد تغییراتی در هیات رییسه و حضور افراد جدید فعلا با بدنه کنونی امور جاری را جلو ببرندو بعد برای انتخاب رییس جدید به جمع بندی برسند.

با این شرایط احتمال اینکه مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال برای انتخاب رییس و هیات رییسه جدید در اسفندماه 1401 برگزار شود. البته این مساله هنوز قطعی نیست و باید اعضای مجمع در جلسه سه‌شنبه درباره اش به بحث و تبادل نظر بپردازند و تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.