روز سرنوشت فوتبال فرا رسید

مجمع عمومی فدراسیون فوتبال صبح سه‌شنبه برگزار می‌شود، قرار است اعضای مجمع درباره مسائل مختلف مدیریتی تصمیم بگیرند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، بعد از مدت‌ها انتظار سرانجام قرار است مجمع عمومی فدراسیون فوتبال روز سه‌شنبه برگزار شود و اعضا درباره موضوعات مختلف پیرامون مسائل مدیریتی فوتبال کشور تصمیم بگیرند. اعضای مجمع در شرایطی دور هم جمع می‌شوند که فدراسیون فوتبال از حدود سه ماه قبل با عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم با سرپرست موقت اداره می‌شود و از طرفی اختلافات داخلی نزد ارکان آن به اوج رسیده است.

کاری که مجمع فدراسیون فوتبال باید انجام بدهد،‌ تصمیم‌گیری درباره مسائل کلان مدیریتی و احتمالا عزل برخی اعضای هیأت رئیسه است. از طرف دیگر زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال موضوع مهمی است که باید درباره آن تصمیم گرفته شود.

رئیس فوتبال قطعا جدید خواهد بود

اگرچه شهاب‌الدین عزیزی‌خادم بعد از برکناری از سمت ریاست فدراسیون با رأی اکثریت هیأت‌رئیسه فدراسیون، امیدوار بود تا اعضای مجمع این رأی را برگردانند و حکم به بازگشتش بدهند، اما اتفاقاتی طی روزهای گذشته رخ داد که باعث شد رئیس معزول فدراسیون نتواند حتی در مجمع حضور پیدا کند!

افشای برخی اسناد مالی از پرداختی‌های بی‌رویه و غیرقانونی عزیزی‌خادم در مدت 11 ماه ریاستش بر فدراسیون فوتبال به برخی نزدیکان خود باعث شد تا جنجالی بزرگ در فضای فوتبال به راه بیفتد. درنهایت کمیته اخلاق فدراسیون عزیزی‌خادم را احضار کرد و با شنیدن توضیحات او رأی به محرومیت دو ساله‌اش از هرگونه فعالیت مرتباط با فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی داد. عزیزی‌خادم به این رأی اعتراض کرد تا پرونده به کمیته استیناف برود، اما این کمیته نیز محرومیت عزیزی‌خادم را تایید کرد تا درنهایت حق حضور در مجمع از عزیزی‌خادم سلب شود و این به معنای پایان دوران حضور رئیس پیشین فدراسیون خواهد بود.

تصمیم‌گیری درباره صندلی ریاست فدراسیون

از زمان برکناری عزیزی‌خادم، با رأی هیأت رئیسه فدراسیون میرشاد ماجدی به‌عنوان سرپرست انتخاب شد و از حدود سه ماه قبل امور اجرایی فدراسیون فوتبال را برعهده دارد. مهم‌ترین موضوعی که در مجمع روز سه‌شنبه اتفاق خواهد افتاد درباره میرشاد ماجدی است. ماجدی در این جلسه باید گزارشی از فعالیت‌های خود در دوران سرپرستی به اعضای مجمع ارایه بدهد، سپس اعضا با رأی‌گیری تصمیم خود را درباره ادامه فعالیت او به‌عنوان سرپرست یا انتخاب فردی جدید اتخاذ خواهند کرد.

ماجدی که خود از اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است، برای ادامه همکاری‌اش تا زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون باید رأی مجمع را بگیرد و این رأی‌گیری سه‌شنبه برگزار خواهد شد.

اعضای هیأت رئیسه عزل می‌شوند؟

موضوع مهم دیگری که فوتبال ایران طی ماه‌های گذشته با آن دست به گریبان بوده، به اختلافات داخلی میان اعضای هیأت رئیسه برمی‌گردد. اگرچه هیأت رئیسه بر سر برکناری عزیزی‌خادم کاملا هماهنگ و متحد بودند، اما در ادامه بر سر انتخاب سرپرست اختلافاتی پیش آمد و باعث شد افرادی مثل مهرداد سراجی و احمدرضا براتی دیگر در جلسات حضور پیدا نکنند.

از طرف دیگر بازداشت شهره موسوی، نایب رئیس سوم فدراسیون و عضو هیأت رئیسه نیز مزید بر علت شد تا عملا جلسات هیأت رئیسه از رسمیت بیفتد و با وجود برگزاری مصوبه‌ای به‌صورت کتبی نداشته باشد.

در این شرایط اختلافات داخلی بین اعضای هیأت رئیسه به اوج خود رسیده و حالا با اتفاقاتی که رخ داده اعضای مجمع باید درباره هیأت رئیسه نیز تصمیم‌گیری کنند. در مجمع حساس فدراسیون درباره همه اعضای هیأت رئیسه نیز باید رأی‌گیری انجام شود. در این بین شنیده می‌شود که اعضای مجمع قصدشان بر این است برخی اعضا را از سمت خود برکنار کنند و با آرایی که خواهند داد، احتمالا دو سه نفر جدید انتخاب خواهند شد.

درباره شهره موسوی با توجه به اینکه در بازداشت به‌سر می‌برد، قطعا چنین اتفاقی می‌افتد و ممکن است درباره مهرداد سراجی و احمدرضا براتی نیز شاهد عزل آنها باشیم.

تعیین زمان انتخابات جدید ریاست فدراسیون

درنهایت و بعد از شکل‌گیری ترکیب جدید مدیریت فدراسیون فوتبال، تعیین زمان انتخابات ریاست فدراسیون مهم‌ترین موضوع در دستور کار مجمع خواهد بود. در بین اعضای مجمع یک بحث این است که برای تعیین تکلیف فوتبال سریعا انتخابات برگزار شود و رئیس جدید با گرفتن آرا از سوی اعضا بر صندلی ریاست بنشیند. این کار اما با توجه به اینکه پروسه ثبت‌نام از کاندیداها و تایید و ردصلاحیت آنها را در پی دارد، کمی زمان‌بر است و نزدیکی مسابقات جام‌جهانی نیز چنین فرصتی را در اختیار مجمع و فدراسیون‌نشینان قرار نخواهد داد.

در چنین شرایطی بهترین تصمیم این است که پروسه برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال به بعد از جام‌جهانی قطر موکول شود. به عبارتی در پایان آذرماه سال‌جاری روند ثبت‌نام از کاندیداها و بررسی صلاحیت آنها انجام شود و همچون دو سال قبل در اسفندماه شاهد برگزاری انتخابات باشیم. در این صورت فدراسیون تا زمان برگزاری انتخابات با سرپرست موقت اداره خواهد شد.

با همه این گمانه‌زنی‌ها اعضای مجمع فدراسیون باید با رأی خود در روز سه‌شنبه تکلیف برگزاری انتخابات را روشن کنند.

سه‌شنبه سرنوشت‌ساز فوتبال

هرچه که هست سه‌شنبه روز مهمی برای فوتبال ایران تلقی می‌شود. تعیین تکلیف ارکان مدیریتی فوتبال مهم‌ترین مسأله و انتظار طرفداران این رشته ورزشی در ماه‌های منتهی به جام‌جهانی قطر است. در شرایطی که تیم‌ملی بازی‌های حساسی در بزرگ‌ترین تورنمنت فوتبال جهان خواهد داشت، حال انتظار می‌رود تکلیف پست‌های مدیریتی هرچه زودتر مشخص شود و یک تیم متحد و هماهنگ و بدون اختلافات داخلی مسائل را جلو ببرند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.