چوب خدا برای کانادایی‌ها صدا نداشت!

بحران فوتبالی در کشوری که با دلایل سیاسی دیدار دوستانه با ایران را لغو کرد.

به گزارش شهروندآنلاین، لغو دیدار دوستانه ایران با کانادا از سوی کشور میزبان این مسابقه اتفاقات عجیبی را برای کانادایی‌ها به همراه داشته است. بعد از آنکه فدراسیون فوتبال کانادا به دلایل کاملا سیاسی تصمیم به لغو مسابقه با ایران گرفت و برنامه‌های دراگان اسکوچیچ و شاگردانش را در فیفادی جاری بر هم زد، حالا برنامه‌های خودشان نیز با تغییرات عجیبی همراه شده و البته که وارد یک بحران جدی شده‌اند.

بعد از لغو بازی با ایران، کانادایی‌ها از تیم ملی پاناما دعوت کردند تا با این تیم به جای ایران در ونکوور بازی کنند، اما این مسابقه که قرار بود یکشنبه‌شب برگزار شود، تحت تاثیر اعتصاب بازیکنان کانادا، لغو شد. دلیل این تصمیم، اختلافات قراردادی و مالی بین بازیکنان و فدراسیون کانادا بود.

خواسته بازیکنان کانادا چیست؟

با لغو بازی با پاناما، صدها نفر از هواداران تیم ملی کانادا ناامید و ناراحت بیرون از ورزشگاه معطل شدند. سپس بازیکنان کانادا بیانیه‌ای صادر کردند و گفتند که تصمیم گرفتند بازی را انجام ندهند زیرا مذاکرات بر سر یک قرارداد جدید بی‌جهت طولانی شده بود. در این بیانیه با اشاره به اینکه مذاکرات در ماه مارس آغاز شده، آمده است: «زمان آن رسیده است که برای آینده فوتبال در کانادا موضع‌گیری کنیم.»

در این خصوص خبرگزاری معتبر CBC‌ نوشته است: «بازیکنان گفتند که خواهان شفافیت بیشتر فوتبال کانادا، تغییرات در رهبری سازمان و ۴۰ درصد از پاداش جام جهانی هستند که برای بازیکنان است.»

«نیک بونتیس» رئیس فدراسیون فوتبال کانادا نیز در واکنش به اتفاقات رخ داده یک نشست خبری برگزار کرد و به درخواست بازیکنان پاسخ داد. بونتیس گفت: «پیشنهادی که بازیکنان ارائه کرده‌اند از نظر مالی مقرون به صرفه نیست. وظیفه من به عنوان رئیس فدراسیون، مسئولیتی است در قبال امانتداری و سلامت پایدار این سازمان. من نمی‌توانم پیشنهادی را بپذیرم که سازمان ما را در موقعیت مالی غیر قابل دفاع قرار دهد.»

فدراسیون و تیم ملی کانادا در بحران

کانادا که یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر است، با این اتفاقات وارد بحرانی شده است که آماده‌سازی آن را تحت تاثیر قرار داده است.

رئیس فدراسیون فوتبال کانادا گفت: «با توجه به اینکه جام جهانی در نوامبر آغاز می‌شود، کانادا وقت ارزشمندی را از دست می‌دهد. متاسفم که بازی امروز برگزار نشد، نه فقط برای هواداران؛ برای کادر فنی و کادر مربیگری متاسفم.»

کانادا از کونکاکاف هم انصراف می‌دهد؟

تیم ملی فوتبال کانادا که در رده ۳۸ جهان قرار دارد، قرار است در مسابقات کونکاکاف، روز ۹ ژوئن برابر تیم کوراسائو در ونکوور کار خود را آغاز کند.

بازیکنان تیم ملی کانادا در بیانیه خود آورده‌اند: «ما می‌خواهیم از هواداران خود عذرخواهی کنیم. بازی در خانه با حمایت شما همه چیز برای ماست. ما امیدواریم که فدراسیون کانادا گام‌های قاطعی برای همکاری با تیم ما بردارد تا بتوانیم برای بازی خود در ۹ ژوئن به زمین بازگردیم.»

در صورت انصراف کانادا از کونکاکاف، فدراسیون فوتبال این کشور با جریمه نقدی روبه‌رو خواهد شد.

بونتیس، رئیس فدراسیون فوتبال کانادا در این خصوص گفت: «این سناریویی است که فدراسیون ما همچنان به دنبال اجتناب از آن است. اگر ما نتوانیم به توافق برسیم و بازیکنان از انجام بازی کوراسائو خودداری کنند، این یک موضوع کونکاکاف است که تحت نظارت فیفا باید به آن رسیدگی شود. اما قصد ما همیشه این بوده است که در اسرع وقت به راه حلی دست پیدا کنیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.