جنگ قهرمانی قبل از لیگ شروع شد!

رقابت تیم‌های بزرگ برای جذب ستاره‌ها بالا گرفته است

تیم‌های مطرح لیگ برتر کار خود را در نقل و انتقالات با قدرت شروع کرده‌اند؛ انگار جنگ قهرمانی قبل از بازی‌ها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال همواره جذابیت‌های خاص خود را داشته و امسال نیز طرفداران فوتبال برای مطلع شدن از مقصد جدید فوتبالی ستاره‌های محبوب‌ خود، اخبار را با دقت دنبال می‌کنند. نکته قابل توجه در نقل و انتقالات امسال فعالیت گسترده تیم‌های بالای جدول و البته متمول است. تیم‌هایی که از نظر مالی شرایط خوبی دارند و با توجه به بضاعت‌شان برای قهرمانی در لیگ برتر از حالا استارت زده‌اند.

استقلال،‌ پرسپولیس، سپاهان،‌ فولاد و گل‌گهر 5 تیمی هستند که با توجه به شرایط کنونی می‌توان جنگ قهرمانی را میان آنها دانست. البته که سایر تیم‌های لیگ برتری هم تلاش‌هایی برای جذب بازیکن داشته‌اند، اما نمی‌شود چندان برای آنها امید قهرمانی قائل شد.

از این رو، رقابت میان 5 تیم مذکور و مطرح آغاز شده و شاید بتوان گفت جنگ قهرمانی قبل از شروع لیگ آغاز شده است. در ادامه به وضعیت نقل و انتقالاتی این 5 تیم و البته سایر تیم‌ها پرداخته‌ایم:

پرسپولیس؛ یارگیری خوب، نگران جدا‌شده‌ها

سرخ‌پوشان پایتخت اولین تیمی بودند که وارد بازار نقل و انتقالات شدند. پرسپولیس که بعد از 5 قهرمانی متوالی در لیگ برتر، فصل گذشته این جام را به استقلال تقدیم کرد، حالا برای فصل جدید پرقدرت استارت زده و خریدهای خوبی داشته است. علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی و گئورگی گولسیانی 5 ستاره بزرگی هستند که تا اینجای نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوسته‌اند. بازیکنان جوان دیگری نیز به عضویت سرخ‌پوشان درآمده‌اند، اما به نظر می‌رسد همان 5 ستاره‌ای که نام‌شان برده شد، برای پی بردن به ریخت و پاش سرخ‌پوشان در جذب بازیکن کافی باشد.

البته تنها نگرانی طرفداران پرسپولیس درباره بازیکنان جدا شده است. رامین رضاییان،‌ سیدجلال حسینی، احسان پهلوان، سعید آقایی و دو، سه بازیکن دیگر از جمله نفراتی هستند که جدایی‌شان از این تیم قطعی شده است. هواداران در فضای مجازی از یحیی گل‌محمدی و مدیران باشگاه خواسته‌اند برای جذب جایگزین آنها اقدام کنند و باید دید در روزهای باقیمانده چه تصمیماتی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

با شرایط موجود، پرسپولیس را باید یکی از مدعیان سرسخت کسب جام قهرمانی در فصل جدید لیگ برتر دانست.

استقلال؛ بازیکن هست، سرمربی بیاید و شروع!

استقلالی‌ها بعد از جدایی فرهاد مجیدی، روزهای پرتنشی را سپری کردند. آنها با عبور از نام‌های مختلف ایرانی و خارجی برای سپردن نیمکت خود به ریکاردو ساپینتوی پرتغالی رسیدند که قرار است این مربی به تهران بیاید و کارش را شروع کند. ساپینتو احتمالا سرمربی قطعی آبی‌هاست که با حضور در تهران فعالیتش را استارت می‌زند.

آبی‌های پایتخت تا اینجای نقل و انتقالات فقط سجاد شهباززاده، مهاجم سپاهان را جذب کرده‌اند و بحث‌های زیادی درباره پیوستن برخی بازیکنان از دیگر تیم‌ها نیز وجود دارد. با این حال، نگرانی اصلی هواداران این تیم انتخاب سرمربی بود که به نظر می‌رسد رفع شده است.

استقلال در بحث بازیکن کمبود آنچنانی ندارد. تیم قهرمان فصل گذشته اکثر بازیکنانش قرارداد دارند و چهار، پنج بازیکنی که قراردادشان به اتمام رسیده نیز هنوز به تیم دیگری نرفته‌اند و احتمالا شاهد تمدید قرارداد آنها خواهیم بود. با این تفاسیر استقلال نیز می‌تواند به خوبی از عنوان قهرمانی خود در فصل گذشته دفاع کند.

فولاد؛ بمب‌هایی که هنوز منفجر نشده‌اند

شاید فولاد خوزستان یکی از تیم‌های بسیار موفق در نقل و انتقالات فصل گذشته باشد‌. این تیم در حالی که پنجره نقل و انتقالات خود را بسته می‌دید، موفق به حفظ هسته اصلی ستاره‌های خود شد. حال انتظار می‌رود فولاد با حمیدرضا گرشاسبی در این تابستان نیز پرخبر باشد. این تیم که در ابتدا موفق شد سرمربی خود را مجاب به ماندن کند، حالا مذاکرات خوبی با بازیکنان نامدار مختلف داشته‌ است. درباره فولاد گفته می‌شود که آنها با برخی ستاره‌ها قرارداد همکاری نیز امضا کرده‌اند و قصد دارند همه خریدهایشان را یک‌جا امضا کنند.

احسان پهلوان، سعید آقایی، پیام نیازمند، اشکان دژاگه، یونس دلفی و علی قربانی از جمله ستاره‌هایی هستند که مورد توجه جواد نکونام قرار گرفته‌اند و احتمالا در روزهای آینده شاهد انتشار عکس آنها با پرچم و شال فولاد خوزستان باشیم.

فولاد با توجه به اینکه به مرحله حذفی لیگ قهرمانان هم صعود کرده، حالا تیمی قدرتمند خواهد بست. مساله مهم تمدید قرارداد اکثر نفرات این تیم است تا نکونام در فصل جدید مسابقات تیمی مدعی و خوب در اختیار داشته باشد.

گل‌گهر؛ قلعه‌نویی در سکوت به دنبال ششمین جام

نماینده سیرجان در چهارمین فصل حضور در لیگ برتر آرزوهای بزرگی خواهد داشت. گل‌گهر که برای سومین سال متوالی با هدایت امیر قلعه‌نویی وارد مسابقات خواهد شد، بودجه و امکانات بسیار مناسبی دارد و همین موضوع باعث خواهد شد تا این تیم را نیز یک مدعی قهرمانی بدانیم.

گل‌گهر اولین تلاش‌های خود را روی حفظ ستاره‌های کنونی‌اش گذاشته است. تمدید قرارداد برخی بازیکنان از جمله محسن فروزان، امین پورعلی و … و قرارداد داشتن بسیاری دیگر از نفرات خیال قلعه‌نویی و مدیران باشگاه را راحت می‌کند.

این تیم محمد خدابنده‌لو، ستاره ذوب‌آهن را در شرایطی که در آستانه پیوستن به پرسپولیس بود، ناگهان به سیرجان برد و قراردادش را امضا کرد. گل‌گهری‌ها چراغ خاموش در نقل و انتقالات پیش می‌روند و با توجه به بودجه‌ای که دارند، قطعا در روزهای آینده نقل و انتقالات، از آنها بیشتر خواهیم شنید.

هرچه باشد امیر قلعه‌نویی به عنوان پرافتخارترین مربی لیگ برتر فوتبال و مردی که 5 جام قهرمانی را با استقلال و سپاهان در کارنامه دارد، انگیزه زیادی برای کسب ششمین جام با یک تیم متفاوت خواهد داشت.

سپاهان؛ در انتظار معرفی سرمربی

سپاهان در بین تیم‌های مدعی و متمول هنوز شرایط سختی دارد. بعد از جدایی محرم نویدکیا از جمع طلایی‌پوشان اصفهان، مدیران باشگاه هنوز جایگزین او را انتخاب نکرده‌اند. مدیران سپاهان در تلاش هستند تا یک مربی خارجی خوب را به خدمت بگیرند و سکان هدایت تیم‌شان را به او بسپارند. از طرف دیگر مساله نگران‌کننده، جدایی برخی ستاره‌ها از این تیم است.

سپاهانی‌ها تاکنون دانیال اسماعیلی‌فر، سجاد شهباززاده، گئورگی گولسیانی و سروش رفیعی را به‌طور قطعی از دست داده‌اند و امیدوارند که دیگر بازیکنان‌شان راهی تیم‌های دیگر نشوند.

باید منتظر ماند و دید سرمربی این تیم چه زمانی معرفی می‌شود و آنها چگونه وارد بازار نقل و انتقالات می‌شوند؛ چراکه قطعا تیمی با قدمت و افتخارات سپاهان به راحتی قافیه را در نقل و انتقالات رقبا نخواهد باخت و بدون شک آنها نیز در قامت یک مدعی ظاهر خواهند شد.

این تیم‌ها می‌خواهند در لیگ بمانند

جدا از 5 تیمی که درباره‌شان صحبت شد، سایر تیم‌های لیگ برتر با بودجه‌هایی که البته تفاوت‌های زیادی هم بین آنها موجود است، برای بقا و کسب رتبه‌ای بهتر تلاش خواهند کرد. شرایط نقل و انتقالاتی به‌گونه‌ای است که بازیکنانی که اسم و رسم‌ کمتری دارند به تیم‌های دیگر لیگ می‌پیوندند و امید دارند در آینده سری میان سرها دربیاورند.

جنگ قهرمانی از حالا شروع شد

با شرایطی که بر بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران حکمفرماست و با مبالغی که چند تیم خاص به بازیکنان پرداخت می‌کنند،‌ به نظر می‌رسد جنگ قهرمانی لیگ از حالا آغاز شده است. در فاصله حدود 50 روز تا شروع مسابقات لیگ برتر بیست و دوم، تیم‌های مدعی درصدد هستند به بهترین شکل نفرات مورد نظرشان را جذب کنند و بتوانند با قدرت وارد مسابقات شوند؛ اتفاقی که باعث خواهد شد رقابت‌های جذاب و هیجان‌انگیزی را در جریان بازی‌ها شاهد باشیم.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.