آیت‌الله صدیقی: دستگاه قضا، نگهبان قانون و پاسدار امنیت مردم است

خطیب نماز جمعه تهران گفت: دستگاه قضا نگهبان قانون و پاسدار امنیت مردم است.

به گزارش شهروند آنلاین؛ آیت الله کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه، گفت: قوه قضائیه هم نگهبان قانون است و هم پاسدار امنیت مردم قانون مدار است.

آیت الله صدیقی در ادامه گفت: قوه قضائیه در جریان فتنه و در هر جریانی که مردم را نگران می‌کند هدایتگر کشتی سعادت مردم به سوی ساحل آرامش است.

خطیب جمعه تهران همچنین به اهمیت مقابله با فساد اشاره کرد و گفت: در مبارزه با فساد دستگاه قضایی اولویت دارد و اخلاق مدار بودن و بی تکلف بودن رئیس قوه قضائیه و ارتباط مستقیم او با مردم گرچه کار فرهنگی است، اما کفایت نمی‌کند و لازم است قضات شریف کشور خود را تافته جدا بافته ندانند و وقتی مردم وارد دادگاه‌ها می‌شوند احساس عزت و امنیت کنند.

خطیب جمعه تهران همچنین گفت: ضرورت دارد قضات کشور علاوه بر قانون مداری، عدالت و خداترس بودن مسائلی همچون تواضع، اخلاق، احترام مردم و حفظ کرامت مردم را مد نظر قرار دهند. خطیب جمعه تهران با اشاره به شخصیت والای دو رئیس قوه قضائیه اخیر گفت: آقای رئیسی در قوه قضائیه مطالبه گر بود و برنامه ۷۰ صفحه‌ای ایشان مورد توجه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت. آیت الله صدیقی همچنین ویژگی‌های شخصیتی محسنی اژه‌ای را برشمرد و گفت او خدمتگزار و فساد ستیز است.

آیت الله صدیقی همچنین یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی را گرامی داشت و از او به عنوان شخصیتی هدایتگر، مومن، وارسته و کادر ساز انقلاب اسلامی یاد کرد. خطیب جمعه تهران افزود آیت الله بهشتی نه تنها مظلوم زیست و مظلوم به شهادت رسید بلکه به جهت شناخته نشدن شخصیت ایشان نیز مظلوم واقع شده است. وی گفت خون شهید بهشتی و شهید سلیمان انقلاب را احیا کرد، بیمه کرد و خون هدایتگر و افشا گر نفاق و منافقین بود.

آیت الله صدیقی در ادامه زلزله افغانستان را تسلیت گفت و از مردم خواست در کنار کمک‌های رسمی به کمک همسایگان آسیب دیده بشتابند.

خطیب جمعه تهران در پایان گفت: مساله تامین آب جزء مسائل مشکل آفرین کشور است و لازم است مومنان در مصرف آب و برق صرفه جویی کنند.

همچنین پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول و رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه و سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت سخنرانی کردند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.