درگیری معاون وزیر و رئیس فدراسیون جلوی جمع!

جزییات جدال لفظی علیرضا دبیر و محمد پولادگر در مجمع فدراسیون کشتی

مهم‌ترین اتفاق مجمع فدراسیون کشتی به درگیری علیرضا دبیر و معاون وزیر ورزش اختصاص داشت؛ موضوعی که باعث قهر پولادگر شد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، محمد پولادگر که چند ماهی است به عنوان معاون قهرمانی وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده، چالش‌های متعددی را تجربه کرده است؛ او صبح روز شنبه یک طرف درگیری با علیرضا دبیر بود، اتفاقی که بازتاب وسیعی در فضای مجازی و رسانه‌ای داشته است.

درگیری خصوصی، عمومی شد!

در حالی که چند روز قبل در جلسه‌ای میان رئیس فدراسیون کشتی و معاون وزیر ورزش در وزارتخانه، بر سر بودجه کشتی جدال لفظی به وجود آمده بود و خبر آن هم به بیرون درز کرد، امروز مجمع عمومی فدراسیون کشتی نیز با حضور پولادگر و دبیر آغاز شد. بعد از ورود پولادگر به مجمع، علیرضا دبیر حتی حاضر نشد از جای خود بلند شود، مشخص بود که اعضای مجمع به خاطر صفر شدن بودجه کشتی از سوی وزارت ورزش به شدت به انتقاد خواهند پرداخت. در همان ابتدا اعضای مجمع سعی داشتند حتی ریاست پولادگر بر مجمع را هم زیر سوال ببرند.

شروع ماجرا با حرف‌های تند دبیر

علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در ابتدای مجمع با اشاره به اساسنامه فدراسیون کشتی که به تایید اتحادیه جهانی هم رسیده، گفت: «بر همین اساس برای انتخاب رئیس مجمع باید توسط اعضای مجمع رأی‌گیری انجام شود.»

این مساله که با واکنشی از سوی پولادگر همراه نبود، با انتقاد چند تن از روسای هیات‌ها ادامه پیدا کرد. خیرآبادی، رئیس هیات کردستان گفت: «باید مشخص شود معاون وزیر دوست یا دشمن کشتی است. ما ۱۱۱ قهرمان جهان و المپیک داریم و ۸۰ درصد مدال‌های ورزش ما توسط کشتی به دست آمده است. آیا بودجه کشتی متناسب این افتخارات است؟ ابتدا باید مشخص کنیم آیا ایشان دوست یا ضد کشتی است بعد درباه رئیس مجمع تصمیم‌گیری کنیم.»

موسایی، رئیس هیات فارس نیز گفت: «آیا کشتی برای وزارت ورزش مهم است؟ وقتی ۸۰ درصد مدال‌ها برای کشتی است، باید چنین برخوردی شود و بگویند بودجه کشتی را می‌خواهند قطع کنند؟ وزیر ورزش باید مشخص کند تکلیف‌شان با کشتی چیست؟ رسول خادم به خاطر همین مواضع وزارت رفت و مجمع اجازه نمی‌دهد دیگر دبیر برود.»

پولادگر مجبور به پاسخگویی شد

محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش نیز در واکنش به انتقاد برخی اعضای مجمع فدراسیون کشتی، گفت: «دوستان زود و یک‌طرفه قضاوت کردند و این نشان‌دهنده کم‌لطفی آنهاست. من حتی شنیدم برای این جلسه فقط خبرنگاران کشتی‌نویس دعوت شده‌اند و خبرنگاران غیر کشتی دعوت نشده‌اند. این کار یک‌طرفه است و درست نیست و این یعنی خودگویی و خودخندی. ما امروز دستور جلسه داریم و برای همه شما فرستاده شده است. هر چیزی غیر از آن درست نیست.»

حسابرسی کشتی، جنجال درست کرد

با اینکه با اصرار دبیر و به گفته او به خاطر احترام به وزیر ورزش، پولادگر به عنوان رئیس مجمع انتخاب شد، اما در گزارش حسابرسی این جنجال‌ها ادامه پیدا کرد.

بعد از ایرادهایی که شکرشکن، مشاور حسابرسی وزارت ورزش در امور مجامع در واکنش به ارائه گزارش حسابرس فدراسیون کشتی گرفت، دبیر بار دیگر از کوره در رفت و گفت: «آقای شکرشکن ما صحبت از بودجه میلیاردی داریم، اما شما بر سر دو امضا حرف می‌زنی. بگو دنبال چه هستی.این بندها را که می‌گویی آیا مستند آن را داری. با کلمات بازی نکن برادر من. شما یکسری ایراد گرفتی که من می‌گویم اشتباه است.»

برای تصویب گزارش خزانه‌دار، دبیر خواستار رأی مجمع شد و رو به پولادگر پرسید که شما رأی نمی‌دهی؟ معاون وزیر ورزش نیز در پاسخ گفت: «شما توهین کردی و هر وقت دل‌تان می‌خواهد حرف می‌زنید. من واقعا متاسفم.»

قهر پولادگر از مجمع

در نهایت ماجرا به جایی رسید که محمد پولادگر از مجمع فدراسیون کشتی قهر و سالن را ترک کرد! پولادگر که حسابی ناراحت بود، در مسیر خروجی ثانیه‌هایی مقابل دوربین‌های تلویزیونی صحبت کرد و گفت:‌«متاسفانه دبیر با هوچی‌گری نگذاشت یک مساله ساده حل شود. یک ساعت حرف زدند، اما اجازه ندادند من حرف بزنم، پس دلیلی برای ماندن در مجمع نیست.»

این پایان ماجرا نبود و علیرضا دبیر نیز بعد از مجمع عمومی فدراسیون صحبت‌های تندی علیه پولادگر بر زبان آورد. به نظر می‌رسد این مساله ادامه‌دار باشد و باید دید در روزهای آینده چه اتفاقات جدیدی در این خصوص رخ خواهد داد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.