حمایت روحی زلزله‌زدگان هرمزگان توسط تیم‌های سحر هلال‌احمر

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از اعزام تیم های سحر به منطقه زلزله زده خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ دکتر یعقوب سلیمانی که به همراه رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر به مناطق زلزله‌زده هرمزگان سفر کرده است، در تشریح اقدامات جمعیت در زلزله استان گفت: به منظور ارائه مشاوره های بعد از بحران دو تیم حمایت های روانی (سحر) از مرکز استان هرمزگان به محل حادثه اعزام شدند.

سلیمانی با اشاره به اعزام تیم‌های عملیاتی از استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر به مناطق زلزله‌زده، افزود: 39 تیم عملیاتی شامل 162 امدادگر و نجاتگر در منطقه زلزله‌زده حضور دارند. علاوه بر این، 39 خودروی عملیاتی، 3 فروند بالگرد و 4 تیم سگ‌های زنده‌یاب برای عملیات جست‌وجو و نجات و همچنین امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در منطقه حضور دارند.

سلیمانی ادامه داد: ۲۶ تیم از هرمزگان، ۱۱ تیم از استان فارس و ۲ تیم از استان بوشهر برای امدادرسانی به مردم مناطق خسارت‌دیده اعزام شده‌اند.

به گفته او تاکنون ۲۵ منطقه شامل ۲۲ منطقه روستایی و ۳ منطقه شهری به صورت میدانی ارزیابی شده است.

او با اشاره به اینکه 2 هزار دستگاه چادر به منطقه ارسال شده و حدود 70 درصد خانواده‌های آسیب‌دیده، چادر امدادی دریافت‌کرده‌اند، افزود: 4 هزار تخته موکت، 75 هزار تخته پتو، 2500 بسته غذایی و یک هزار قرص نان نیز در منطقه توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارسال یک دستگاه چادر راپ‌هال از استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط جوی و گرمای هوا، یک دستگاه چادر راپ‌هال به همراه تیم آموزش دیده برای برپایی آن از استان بوشهر به محل حادثه ارسال شد.

کوشک، کنخ، برکه سفلین، سایه خوش، گاومیری، چاه دراز، تنگ سیم، دوآب، باسعیدو، کنار سیاه، دولاب، چاه شرقی، گواران، دوربینی، کانی، لافت، حشم هودو، دژکان، کلاتو، حنادان، تنب گرو، نرمستان و چاه دیگی  مناطق خسارت دیده از زلزله ۶.۱ ریشتری امروز استان هرمزگان هستند.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.