حضور روسای قوا در نماز عید قربان

نماز عید قربان به امامت حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در مصلی برگزار شد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نماز عید قربان تهران شرکت کردند. درب‌های مصلی از ضلع شمالی، شرقی و جنوبی از ساعت هفت صبح جهت ورود نمازگزاران باز و برنامه‌های فرهنگی، ادعیه‌خوانی، تواشیح و برنامه های دیگر برای نمازگزاران برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری در سخنرانی خطبه‌های نماز عید سعید قربان، با تبریک این عید به همه مسلمانان جهان گفت: امتحان بزرگ حضرت ابراهیم (ع) آغازگر مرام عشق بازی با حضرت حق بود. حضرت ابراهیم (ع) در این زمان برگزیده در مسیر امامت و در حال گذراندن امتحان‌های بزرگی است. چرا که امامت امت مسئولیت عظیمی است.

خطیب نماز عید قربان افزود: این انسان برگزیده که از امتحان‌های سختی بیرون آمده وقتی او را وسط آتش قرار دادند، جان خود را به کف گرفت و تسلیم فرمان الهی شد و از آن امتحان هم سربلند بیرون آمد. اکنون امتحان سخت‌تری پیش روی او بود و این امتحان قربانی کردن فرزند است.

حاج علی اکبری یادآور شد: این فرزند دلبند قد کشیده خوش سیما که پدر هر وقت به او نگاه می‌کند از او دل می‌برد، حالا به موقعیتی رسیده که در تلاش‌های الهی یار و همراه پدر است. اکنون اسماعیل یار و یاور پدر در پیگیری ماموریت‌های الهی است. اینجا امتحان بزرگ پیش می‌آید و پیش روی او قرار می‌گیرد.

او با اشاره به نظر حضرت اسماعیل (ع) درباره سوال پدر مبنی بر اینکه آیا برای قربانی شدن آماده است، گفت: ابراهیم (ع) از فرزندش شنید که پدرم آنچه به تو امر شده انجام بده و به لطف و مشیت الهی خواهی دید که بر این امتحان صبر خواهم کرد.

حاج علی اکبری روز عید سعید قربان را روز عرض ارادت به پدران و مادران شهدا دانست و افزود: دیروز در مناجات دلنشین عرفه از اباعبدالله خواندیم «پروردگارا سعادت تقوا را به من کرامت کن» و در روز عید نیز این دعا را از خداوند متعال طلب می‌کنیم.

خطیب نماز عیدسعید قربان با اشاره به عید سعید غدیر گفت: دهه ولایت را در پیش داریم و باید قدر بدانیم. ان‌شاءالله مومنین این دهه را گرامی بدارند و در کنار درس‌های عید غدیر، ولایت فقیه که شعبه‌ای از ولایت امیرالمومنین است را دریافت کنیم. حج بیت‌الله الحرام انجام شد و از خداوند می‌خواهیم ما و آنها را در دعای یکدیگر سهیم کند./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.