خیز بلند اعضای ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس برای انتخابات

کیوسک؛ نگاهی به صفحه یک روزنامه‌های جهان؛ یکشنبه 10 جولای 2022

رقابت برای تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس، محوریت اصلی همه روزنامه‌های این کشور است. تلگراف فاش می‌کند که ساجد جاوید و جرمی هانت هر دو خود را به‌عنوان رقیب معرفی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین؛ از پنجشنبه گذشته که بوریس جانسون از رهبری این حزب کناره‌گیری کرد، فهرست نسبتا بلندی از چهره‌های کلیدی حزب حاکم محافظه‌کار در انگلیس برای تصاحب قدرت در کشور خیز برداشته‌اند. نام حدود 11 عضو ارشد حزب محافه‌کار شامل وزرای کنونی، پیشین و همچنین چهره‌های کلیدی حزب محافظه‌کار برای شرکت در انتخابات درون حزبی تا زمان انتشار این گزارش مطرح است. برگزاری انتخابات بر عهده فراکسیون حزب محافظه‌کار موسوم به کمیته ۱۹۲۲ است. طبق رویه افرادی که تمایل دارند در انتخابات درون‌حزبی نامزد شوند به حمایت هشت نفر از هم‌حزبی‌های خود نیاز دارند. اگر تعداد نامزدها بیشتر از دو نفر باشد، انتخابات در چندین مرحله انجام می‌شود، تا سرانجام دو نامزد باقیمانده به رأی اعضای عمومی حزب گذاشته خواهند شد.

 

نیویورک‌تایمز

جنگ اوکراین حالا به نبرد پایداری تبدیل شده است. نیویورک‌تایمز در گزارشی به تحولات جنگ روسیه در اوکراین پرداخته و نوشته درماندگی جهانی، تعهدات غرب را در قبال اوکراین آزمایش می‌کند.

تلگراف

رقابت برای تصدی پست نخست‌وزیری انگلیس، محوریت اصلی همه روزنامه‌های این کشور است. تلگراف فاش می‌کند که ساجد جاوید و جرمی هانت هر دو خود را به‌عنوان رقیب معرفی کرده‌اند. این روزنامه خاطرنشان می‌کند که هر دو متعهد شده‌اند برنامه‌ریزی ریشی سوناک برای افزایش مالیات شرکت‌ها را لغو کنند و در عوض نرخ پیشنهادی را به 15درصد کاهش دهند.

دیلی‌میل

به گزارش دیلی‌میل روز یکشنبه، انتظار می‌رود لیز تراس، وزیر امور خارجه در چند روز آینده پیشنهاد رهبری خود برای تصدی ریاست محافظه‌کاران را اعلام کند. این روزنامه می‌گوید که او قول خواهد داد که افزایش نرخ بیمه ملی، طرح پیشنهادی سوناک را معکوس کند و البته ادعا کرده تنها نامزدی است که می‌تواند مهارت‌های جانسون و اصول حزب محافظه‌کار را تقلید کند.

اکسپرس

«نبرد جدید برای نجات برگزیت» تیتر ساندی اکسپرس است. این روزنامه می‌گوید که جاکوب ریس موگ، وزیر فرصت‌های برگزیت به حزب محافظه‌کار هشدار داده افرادی که به بوریس جانسون خیانت کرده‌اند، اکنون به‌دنبال خنثی‌کردن برگزیت خواهند بود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.