تاکنون چه تعداد از حجاج به کشور بازگشته‌اند؟

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت آخرین آمار بازگشت حجاج را اعلام کرد

وحید اسکندری گفت: بیش از ۶۵ درصد حجاج ایرانی به کشور بازگشته‌اند و روند بازگشت و عزیمت حجاج تا روز هفتم مردادماه ادامه دارد.

به گزارش شهروند آنلاین؛ اسکندری افزود: بنابر آمار خروج زائران از سرزمین وحی تا پایان وقت امروز دوم مرداد ماه، حدود ۲۶ هزار نفر از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به میهن اسلامی مراجعت کرده‌اند.

او گفت: در حال حاضر حدود 6900 نفر در مدینه و حدود 5500 حاجی نیز در مکه حضور دارند که به تدریج در روزهای آتی به کشور بازمی‌گردند.

اسکندری تصریح کرد: پروازهای جده روز ششم مردادماه و پروازهای مدینه روز هفتم مردادماه پایان می‌یابد.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون پروازهای بازگشت به کشور با ۱۰۶ پرواز انجام گرفته است. سهم فرودگاه مدینه برای اعزام زائران ایرانی حدود 10200 نفر و سهم فرودگاه جده 15800 نفر بوده است که این پروازهای بازگشت همچنان براساس جداول پروازی تعیین شده ادامه دارد.

اسکندری با بیان اینکه اعزام زائران «مدینه بعد» نیز امروز خاتمه یافته است، گفت: امروز دوشنبه دوم مردادماه، ۱۴ کاروان مدینه بعد عازم شهر پیامبر(ص) شدند تا پس از چند روز اقامت در مدینه، هفتم مرداد ماه به کشور بازگردند.

او تاکید کرد: خدمت‌رسانی به ضیوف‌الرحمان در مدینه منوره و مکه مکرمه تا آخرین لحظه حضور زائران در سرزمین وحی ادامه دارد./ایرنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.