راه‌اندازی مناطق آزاد جدید با بودجه 50 میلیارد تومانی

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور، از تخصیص بودجه ۵۰ میلیارد تومانی برای ایجاد مناطق آزاد اقتصادی جدید خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، سعید محمد در مصاحبه اختصاصی با واحد مرکزی خبر در تشریح بودجه در نظر گرفته شده برای تاسیس مناطق آزاد اقتصادی جدید گفت: بودجه دولتی به ما تخصیص داده نشده با اینکه در لایحه بودجه، پیشنهاداتی برای تخصیص بودجه دولتی به مناطق آزاد ارائه شده بود که مجلس شورای اسلامی آن را حذف کرد.

او افزود: بنابراین بر آن شدیم برای توسعه و راه اندازی مناطق جدید بتوانیم از مناطق موجود برای تاسیس مناطق جدید هزینه کنیم که در تاریخ ۶ تیر ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی نامه‌ای را خطاب به رئیس جمهوری ارسال و ما را از این کار منع کرد ضمن اینکه در حال رایزنی برای حل این مشکل با نمایندگان مجلس هستیم و این موضوع در حال حل شدن است.

او درباره میزان بودجه برای راه اندازی مناطق آزاد تجاری افزود: فعلا در حد تهیه طرح جامع و یکسری زیرساخت‌های اولیه و فیزیکی برای آ‌ها مجوز محدود ۵۰ میلیارد تومانی را گرفته ایم.

برابر شدن صادرات و واردات مناطق آزاد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد اقتصادی کشور در ادامه گفت: برای نخستین بار در سال گذشته میزان صادرات و واردات مناطق آزاد برابر شد.

او ادامه داد: برابر شدن میزان صادرات و واردات در مناطق اقتصادی، بیانگر این است که مناطق آزاد در ریلی قرار گرفته که بیشتر به سمت صادرات حرکت می‌کند.

به گفته محمد بر اساس رصد شورای عالی مناطق اقتصادی کشور در سه ماهه نخست ۱۴۰۱ رشد صادرات وجود داشته است.

او درباره واردات کالا‌های تولید مشابه از مبادی مناطق آزاد گفت: همکاران ما بحث واردات در مناطق آزاد را به جد کنترل می‌کنند تا کالا‌های مشابه تولید داخل از مناطق آزاد وارد نشود که نمونه آن درباره کالا‌های لوازم خانگی کُره‌ای بود که مناطق آزاد را نیز مشمول قانون ممنوعیت واردات این نوع کالا‌ها کردیم تا از تولید داخل حمایت شود./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.