شناسایی DNA با کیت‌های ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید کیت‌های تشخیص بقایای DNA سلول میزبان (HCD) شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، لیوژن فارمد یک شرکت دانش‌بنیان است که با به‌کارگیری توان و دانش بومی توانسته بسیاری از خدمات کنترل کیفیت دارو‌های بیوتکنولوژی و دیگر خدمات پیشرفته آزمایشگاهی را بر مبنای اصول GLP به شرکت‌های دارویی و محققان حوزه زیست‌فناوری در ایران ارائه دهد.

این شرکت علاوه بر ارائه خدمات کنترل کیفیت همچون مشخصه‌یابی بانک‌های سلولی، مشخصه‌یابی پروتئین‌ها و معتبرسازی روند غیرفعال‌سازی/ حذف ویروس به شرکت‌های فناور، به پژوهشگران نیز برای تکمیل آزمایش‌ها و تحقیقاتشان کمک می‌کند.

همچنین کیت‌های تولیدی این شرکت در تشخیص بقایای DNA سلول میزبان (HCD) مورداستفاده و توجه است.

در حال حاضر شرکت لیوژن، پنج کیت HCD اختصاصی برای شناسایی DNA سلول میزبان برای رده‌های سلولی CHO، BHK، SP۲/۰، E.coli و Yeast تولید می‌کند که این سلول‌ها اصلی‌ترین میزبان‌های تولیدکننده دارو در صنعت سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی هستند.

این کیت‌ها بر پایه دانش فنی متخصصین شرکت لیوژن طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند و بر اساس تکنیک حساس Real-time PCR و به‌صورت کمی قادر به اندازه‌گیری باقیمانده DNA سلول میزبان در دارو هستند.

بر اساس اعلام روابط‌عمومی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی، کیت‌های تولید شده در شرکت لیوژن از نظر حد تشخیص یا کمترین میزان قابل‌اندازه‌گیری با کیت‌های مشابه خارجی رقابت می‌کنند./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.