سانتریفیوژ یخچال؛ کمک انرژی اتمی به انتقال خون

رئیس سازمان انتقال خون گفت: دو محصول دانش بنیانی که از خارج از کشور تامین می شد با کمک سازمان انرژی اتمی دیگر نیازی به وارداتشان نخواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین،جمالی، رئیس سازمان انتقال خون کشور درباره شرکت‌های دانش بنیان این حوزه گفت: بودجه ما جوابگوی کمک به دانش بنیان‌ها نیست، اما از فعالین این حوزه حمایت می‌کنیم به طور مثال یک شرکت محصولش را به ما معرفی کرده است و ما پس از بازرسی و عیب یابی، مشکلات را به شرکت مورد نظر انتقال می‌دهیم تا با رفع آن، محصول دانش بنیانی تولید شود. سازمان نیز به جای خرید از خارج کشور همین نمونه داخلی را می‌خرد و  چون سازمان انتقال خون ایران در منطقه سازمانی مرجع است محصول تایید شده ما به کشور‌های دیگه هم صادر می‌شود.

او درباره همکاری با سازمان انرژی اتمی نیز گفت: این سازمان در چند محصول با ما همکاری کرده که سانتریفیوژ یخچال از جمله آنها است. دستگاه بعدی ساخته شده توسط سازمان انرژی اتمی دستگاه گاماسل است که به کیسه‌های خونی اشعه می‌دهد و مراحل اولیه تست آن تایید شده و دیگر نیازی به محصول خارجی مشابه نداریم.

جمالی تاکید کرد تعاملات ما با سازمان انرژی اتمی فقط محدود به دستگاه گاماسل نیست و مواد مصرفی این محصول نیز توسط این سازمان انرژی اتمی در اختیار ما قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون کشور درباره یکی دیگر از تجهیزات انتقال خون توضیح داد: جمعیت قابل توجهی در روستا‌ها داریم که توان آمدن به شهر‌ها را ندارند که خون اهدا کنند. برای همین اتوبوس‌های سیار با تجهیزات کامل برای این منظور فراهم کرده ایم. البته هر اتوبوس ۱۰ میلیارد تومان هزینه تجهیز و راه اندازی دارد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.