چرا باید برای ایران کلاس بگذارم؟

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با «شهروند»: با افتخار در لیگ برتر سوت می‌زنم

داور بین‌المللی فوتبال ایران می‌گوید هر زمان فرصت پیدا کند بدون هیچ مشکلی در لیگ برتر سوت خواهد زد.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، علیرضا فغانی نامی آشنا برای فوتبال‌دوستان ایرانی است؛ داور برجسته ایران با سابقه حضور در معتبرترین تورنمنت‌های فوتبال دنیا و البته قضاوت در مسابقات مهم در جهان.

فغانی بعد از حضور موفقیت‌آمیز در جام جهانی روسیه و قضاوت دیدار رده‌بندی (سوم- چهارمی) این تورنمنت، حالا نماینده ایران در جام جهانی قطر محسوب می‌شود و امید می‌رود که بتواند تا مراحل پایانی مسابقات هم در جام حضور داشته باشد.

پیشنهاد قضاوت در لیگ برتر رد نشد

داور برجسته و بین‌المللی فوتبال ایران در ماه‌های باقیمانده تا جام جهانی روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارد. فغانی چند سالی است با اقامت در کشور استرالیا به عنوان داور رسمی لیگ این کشور شناخته می‌شود و بازی‌های مهمی را سوت می‌زند. اما او هر چند وقت یک‌بار که برای دیدار با خانواده به  ایران سفر می‌کند، جواب رد به قضاوت در لیگ برتر نمی‌دهد. نماینده داوری ایران در جام جهانی قطر چند روزی است به تهران سفر کرده و با هماهنگی انجام شده از سوی کمیته داوران، قرار است در لیگ برتر نیز سوت بزند.

بر این اساس، کمیته داوران قضاوت مسابقه حساس سپاهان و فولاد در هفته چهارم لیگ برتر را به فغانی سپرده است.

نکته قابل توجه درباره فغانی این است که او با وجود اقامت چند ساله در یک کشور دیگر و البته حضور در بین برترین داوران دنیا، هرگز پیشنهادها برای قضاوت در لیگ ایران را رد نکرده و هر بار کمیته داوران از او خواسته، این امر را محقق کرده است.

فغانی: چرا باید برای کشورم کلاس بگذارم

به مناسبت حضور در تهران و قضاوت دوباره این داور مطرح در لیگ برتر فوتبال ایران، دقایقی با فغانی همکلام شدیم. او به خبرنگار ما گفت:‌ «خوشحالم که دوباره در لیگ برتر ایران قضاوت می‌کنم. دیدار با اهالی فوتبال ایران برایم همیشه جذابیت دارد و این‌بار هم جدا از مسائل مربوط به داوری، خوشحالم که برخی دوستان قدیمی‌ام را می‌بینم.»

از فغانی پرسیدیم که «آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده که با توجه به سوابق بین‌المللی خود بخواهد اصطلاحا کلاس بگذارد و قضاوت در لیگ ایران را رد کند؟ » او پاسخ داد: «این حرف واقعا خنده‌دار است. چرا باید برای کشورم کلاس بگذارم؟ من ایرانی هستم و با اینکه می‌توانستم از کشور استرالیا به تورنمنت‌های خارجی بروم، اما ترجیح دادم در لیست بین‌المللی ایران باقی بمانم. البته که این لطف فدراسیون فوتبال به من بود و من هم وظیفه دارم هر بار که فرصتی نصیبم شود، بازی‌های لیگ را قضاوت کنم.»

فغانی در ادامه درباره شرایط جسمانی خود در فاصله باقیمانده تا جام جهانی گفت: «خوشبختانه شرایط خوبی دارم. چند کیلو به وزنم اضافه شده بود، اما سریعا آن را کم کردم و دوباره سر فرم آمده‌ام. اخیرا در یک دوره کلاس توجیهی فیفا برای داوران جام جهانی شرکت کردیم و انشاءالله همه چیز خوب پیش برود و نماینده خوبی برای ایران عزیزم در جام جهانی باشم.»

این داور برجسته در پاسخ به این پرسش که آیا در مدت زمانی که در ایران حضور دارد، توصیه‌ای برای داوران جوان دارد،‌ بیان کرد:‌ «اگر داور جوانی از من نکته‌ای یا موضوعی را سوال کند با کمال میل تجربیاتم را در اختیار او می‌گذارم و مشکلی نیست. نسل خوبی وارد داوری ایران شده و فکر می‌کنم این داوران جوان با به دست آوردن تجربیات بیشتر، روزهای بهتری را نیز در این عرصه پشت سر خواهند گذاشت.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.