پشت‌پرده یک آبروریزی بزرگ!

مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی کنداکتور نداشت، هدایا را هم دو ساعته خریدند!

آبروریزی بزرگی که در مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی پیش آمد، به دلیل تغییر و تحولات اخیر در فدراسیون فوتبال بود.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، از مدت‌ها قبل خبر ورود کاپ جام‌جهانی به ایران شور و شوق زیادی نزد اهالی فوتبال ایجاد کرده بود؛ براساس تصمیم فدراسیون جهانی فوتبال این کاپ در برخی کشورهای حاضر در جام‌جهانی قطر رونمایی می‌شود و وقتی مشخص شد ایران هم یکی از کشورهاست، طرفداران فوتبال بسیار خرسند شدند.

بعد از کش‌وقوس‌های فراوان سرانجام قرار بر این شد که روز 10 شهریورماه جام به ایران بیاید و فدراسیون فوتبال هم طی یک مراسم از این کاپ رونمایی کند. البته که این مراسم با حواشی و آبروریزی بزرگی همراه شد و صدای مسئولان فیفا را نیز درآورد.

بی‌نظمی عجیب در مراسم!

در حالی‌که روز پنجشنبه گذشته مراسم رونمایی از جام‌جهانی با حضور بزرگان فوتبال کشور و اعضای کادرفنی تیم‌ملی و بازیکنان و ارکان مختلف ملی و باشگاهی فوتبال ایران در برج میلاد برگزار شد، پایانی ناخوشایند از این مراسم در ذهن حاضران به ثبت رسید.

از ابتدای مراسم، بی‌نظمی غیرقابل توصیفی در مراسم وجود داشت. جواد خیابانی بعد از رفت و برگشت و پخش آیتم‌هایی برای حضار، از بازیکنان پیشین ایران در جام‌های جهانی دعوت کرد تا روی سن حاضر شوند. از زمانی که بازیکنان تیم‌های ملی ایران در جام‌های جهانی به حضور روی استیج دعوت شدند، نمایندگان فیفا به برگزارکنندگان مراسم بابت رعایت‌نشدن پروتکل‌ها تذکر دادند و خواهان اتمام این ماجرا شدند. این اتفاق در حالی رخ داده بود که جواد خیابانی به‌عنوان مجری مراسم در طی صحبت‌هایش به حضار قول می‌داد که خیال‌شان راحت باشد و او همه را برای گرفتن عکس صدا خواهد کرد.

نماینده فیفا جام را برداشت و رفت!

در اوج بی‌نظمی روی سن برگزاری مراسم نماینده فیفا از این اتفاقات شاکی شد و با عصبانیت بسیار زیادی کاپ را جمع کرد و در کیف مخصوص آن قرار داد و حتی قفل آن را هم زد. در ادامه نورپردازی سالن متوقف شد! بعد از این اتفاق خیابانی که می‌خواست نظم را به مراسم برگرداند از حضار درخواست کرد بر سر جای خود بنشینند. احسان محمدی، مسئول دپارتمان مسئولیت اجتماعی فدراسیون فوتبال هم با کنایه به حضار می‌گفت که ممنونم از اینکه نظم مراسم را رعایت کردید. بی‌نظمی غیرقابل‌تصور درنهایت کاسه صبر نماینده فیفا را لبریز کرد تا با جمع‌کردن و قرار دادن کاپ در کیف مخصوص، مراسم را با ناراحتی به اتمام برساند.

تغییرات فدراسیون مانع از برگزاری صحیح مراسم

اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال تلاش زیادی کرده بودند تا مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی به بهترین شکل برگزار شود، اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و به نظر می‌رسد دلیل اصلی این موضوع هم تغییرات فدراسیون فوتبال دقیقا دو روز قبل از مراسم بود. روی کار آمدن مهدی تاج به جای میرشاد ماجدی در حالی اتفاق افتاد که همه هماهنگی‌های این مراسم توسط ماجدی و همکارانش انجام شده بود، اما با کنار رفتن آنها، مهدی تاج و سایر مدیران جدید اطلاعی از برنامه‌های کلان مراسم نداشتند!

اگرچه سایر مدیران باقیمانده از دوره ماجدی در فدراسیون تلاش کردند تا مراسم به بهترین شکل برگزار شود، اما برخی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بود. درست مثل کنداکتور نامنظم و غیردقیقی که در اختیار جواد خیابانی مجری مراسم قرار داده شده بود!

خبری از کنداکتور نبود!

معمولا در مراسم‌های اینچنینی مدیران روابط عمومی سازمان‌ها نقش ویژه‌ای دارند و در اجرای درست مراسم تلاش می‌کنند. فدراسیون فوتبال اما مدیر روابط عمومی ندارد و این مسأله تاثیر زیادی در برگزاری بی‌نظم مراسم رونمایی از کاپ قهرمانی داشت.

محمدجواد پاینده، مدیر روابط عمومی پیشین فدراسیون فوتبال بعد از برگزاری انتخابات و ریاست مهدی تاج از سمت خود کناره‌گیری کرد و هنوز نفر جایگزین او مشخص نشده است. از این‌رو نبود مدیر روابط عمومی در فدراسیون باعث شد تا آنها کنداکتور مشخصی برای مراسم رونمایی از کاپ نداشته باشند و آن تکه‌کاغذهایی که دست جواد خیابانی مجری مراسم بود هم توضیحات مدیران فدراسیون و نت‌برداری خود خیابانی بود. از این‌رو مجری عملا طبق خواسته خودش عمل کرد و فدراسیون برنامه مشخصی برای پیش‌بردن مراسم نداشت. نتیجه هم آن چیزی بود که همه مشاهده‌اش کردند.

کادوی نماینده فیفا را دو ساعته خریدند!

از فدراسیون فوتبال خبر می‌رسد هدیه‌هایی که از سوی فدراسیون به نماینده خانم فیفا اهدا شد نیز صبح پنجشنبه با عجله فراوان خریداری شده و به همین خاطر در طول مراسم از بسته آن بیرون هم آورده نشد! ظاهرا فدراسیون یک فرش کوچک دستباف را برای نمایندگان فیفا خریداری کرده، اما به علت کمبود وقت حتی آنها به تابلوفرش هم تبدیل نشده و داخل یک پاکت مقوایی گذاشته شده و به او اهدا شده است!

مشخص است که مدیران فدراسیون فوتبال از برنامه هدیه دادن به نماینده فیفا در زمان مدیریت ماجدی خبر نداشته‌اند و برای انجام این کار سریعا دست به کار شده‌ و هدیه‌ای را خریداری کرده‌اند!

این فاجعه در ذهن نماینده فیفا خواهد ماند

موضوع مهمی که در این‌باره وجود دارد تصاویری است که از مراسم پنجشنبه به ثبت رسیده و البته که در ذهن نماینده فیفا هم باقی مانده است. بدون شک مقایسه مراسم رونمایی از کاپ در ایران با سایر کشورها تفاوت زیادی خواهد داشت و این بی‌نظمی‌ها یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ایران خواهد بود. فوتبالی که رئیس جدید آن با انبوهی از وعده‌ها دوباره کارش را شروع کرده و باید دید در مواجهه با چالش‌ها چگونه عمل خواهد کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.