چرا تکلیف نیمکت تیم‌ملی روشن نمی‌شود؟

تاج نه حرف می‌زند، نه وقت ملاقات به اسکوچیچ می‌دهد!

دراگان اسکوچیچ ابراز امیدواری کرده که بتواند مهدی تاج را ملاقات کند؛ از راهروهای فدراسیون اما اخبار دیگری بیرون می‌آید.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، تعیین تکلیف نیمکت تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی یکی از اصلی‌ترین موضوعاتی است که علاقه‌مندان به فوتبال در انتظار آن هستند. اگرچه دراگان اسکوچیچ این روزها در تهران مشغول انجام امور مربوط به تیم‌ملی و برنامه‌ریزی برای اردوی پیش‌رو و بازی‌های دوستانه است، اما شایعات درباره مذاکره با گزینه‌های دیگر از سوی مدیران تازه‌وارد فدراسیون همچنان داغ است.

این در شرایطی است که اتفاقاتی طی روزهای گذشته رخ داده که بر شایعات دامن می‌زند و باید دید در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

در ذهن مهدی تاج چه می‌گذرد؟

بعد از ریاست مهدی تاج بر فدراسیون فوتبال با توجه به مصاحبه‌ای که او چندی قبل کرده و گفته بود اگر رئیس شود برای بازگرداندن کارلوس کی‌روش اقدام خواهد کرد، همه تصورات این است که این رئیس قصد برکناری اسکوچیچ را دارد. حالا اما با گذشت حدود چهار روز از ریاست مهدی تاج او نه‌تنها اظهارنظری درباره اسکوچیچ و آینده‌اش نکرده که حتی حاضر نشده به این مربی وقت ملاقات بدهد.

از سوی دیگر مهدی تاج برای آنکه در رأس کادرفنی تیم‌ملی ایجاد تغییر کند، باید نظر اکثریت هیأت رئیسه فدراسیون را داشته باشد. به همین خاطر او اگرچه در ذهنش آوردن کارلوس کی‌روش یا هر مربی دیگری برای تیم‌ملی بگذرد، باید با هیأت رئیسه مطرح و نظر آنها را جلب کند. در این شرایط اولین جلسه هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال روز چهارشنبه برگزار شد و با اینکه گفته می‌شد یکی از اصلی‌ترین مباحث جلسه درباره اسکوچیچ و وضعیت تیم‌ملی بوده، اما در پایان جلسه اعضای هیأت رئیسه اعلام کردند که حرفی درباره اسکوچیچ زده نشده است!

در چنین فضایی کسی نمی‌داند در ذهن مهدی تاج چه می‌گذرد و چگونه درباره نیمکت تیم‌ملی تصمیم می‌گیرد. در عین حال از راهروهای فدراسیون فوتبال اخبار و شایعات زیادی به گوش می‌رسید. شایعاتی که حکایت از انجام مذاکرات مخفیانه با برخی مربیان دیگر برای سرمربیگری تیم‌ملی دارد.

اسکوچیچ در انتظار وقت ملاقات!

مسأله مهمی که درباره دراگان اسکوچیچ وجود دارد این است که مهدی تاج بعد از ریاست خود هنوز این مربی را به دفتر خود نپذیرفته است. مسأله‌ای که خود اسکوچیچ در مراسم رونمایی از کاپ جام‌جهانی لو داد.

سرمربی تیم‌ملی درباره شایعات مبنی بر برکناری‌اش از نیمکت تیم‌ملی گفت: «من نگرانی ندارم. تمرکزم روی کارم است.»

اسکوچیچ در گفت‌وگوی کوتاهی که بدون مترجم خود با خبرنگاران داشت، افزود: «امیدوارم طی روزهای آینده مهدی تاج را ببیند و در مورد برنامه‌های تیم‌ملی با او صحبت کند.»

اینکه چرا مهدی تاج هنوز اسکوچیچ را به حضور نپذیرفته در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد. با توجه به حساسیت وضعیت تیم‌ملی و نزدیک بودن آخرین اردو قبل از جام‌جهانی تصمیم‌گیری نهایی درباره نیمکت ایران یکی از اولویت‌های فدراسیون باید باشد، اما مهدی تاج و همکارانش فعلا موضع سکوت را در پیش گرفته‌اند و البته که با اسکوچیچ نیز وارد گفتمان مستقیم نشده‌اند.

چرا تکلیف روشن نمی‌شود؟

در کنار همه این مسائل دراگان اسکوچیچ این روزها مشغول انجام کارهای خود است. او لیست مقدماتی بازیکنان را به فدراسیون داده و مدیران فوتبال نیز برای صدور ویزای نفرات جهت سفر به اتریش اقدام کرده‌اند. ظاهر قضیه این است که اسکوچیچ مشغول ادامه برنامه‌های خود برای حضور در جام‌جهانی است، اما ساده‌انگارانه به نظر می‌رسد اگر سکوت عجیب تاج و همکارانش و البته اتفاقاتی که در بالا به آنها اشاره شد را یک سیاست از سوی مدیران جدید فوتبال ندانیم.»

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.