گسترش روابط ايران و ازبکستان با سفر رئيسي به سمرقند

وزیر خارجه کشورمان در تماس تلفنی با ولادیمیر اماموویچ نوروف، وزیر خارجه ازبکستان، در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش شهروند آنلاین،حسين امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان امروز در تماس تلفنی با ولادیمیر اماموویچ نوروف، وزیر امور خارجه جمهوری ازبکستان، در خصوص مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن ابلاغ سلام رئیس‌جمهوری کشورمان به آقای شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهوری ازبکستان، برای برگزاری موفق اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که قرار است به زودی در شهر تاریخی سمرقند برگزار شود، آرزوی موفقیت کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برنامه حضور رئیسی در این اجلاس، سفر رئیس جمهوری کشورمان به ازبکستان را نقطه عطفی در مناسبات دوجانبه ایران و ازبکستان دانست.

ولادیمیر نوروف، وزیر امور خارجه ازبکستان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس سمرقند، از حضور چهارده نفر از سران کشور‌های مختلف در این اجلاس خبر داد و یکی از مهم‌ترین موضوعات در دستور کار نشست سمرقند را تمرکز بر اهمیت و ظرفیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو جدید سازمان همکاری شانگهای خواند.

وزیر امور خارجه ازبکستان همچنین با ارائه گزارشی از تمهیدات انجام شده برای سفر دوجانبه رئیس جمهوری کشورمان به ازبکستان، برنامه امضای تعدادی سند دوجانبه در این سفر را، زمینه ساز ارتقای بیش از پیش مناسبات دو کشور دانست.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان بر تداوم رایزنی و تبادل نظر در خصوص موضوعات مورد اهتمام مشترک تاکید کردند.

امیرعبداللهیان آمادگی وزارت امور خارجه کشورمان جهت کمک به برگزاری موفق اجلاس سران سازمان شانگ‌های در سمرقند را اعلام داشت./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.