این پرتغالی را کنترل کنید!

باز هم رفتار عجیب از ساپینتو؛ سرمربی استقلال محروم می‌شود

ریکاردو ساپینتو یک‌بار دیگر رفتار عجیبی در کنار زمین به نمایش گذاشت؛ به نظر می‌رسد او از سوی کمیته انضباطی محروم شود.

 

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، استقلال در دیدار حساس شنبه‌شب مقابل گل‌گهر سیرجان به برد رسید و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشید. در دقایق پایانی این مسابقه اما اتفاق عجیبی رخ داد که به نمایش ریکاردو ساپینتو در کنار زمین برمی‌گشت.

جنجال ایجاد شده توسط ساپینتو احتمالا او را با محرومیتی سنگین مواجه می‌کند؛ از آنجایی که سرمربی استقلال در گذشته و در مسابقه با ملوان نیز سابقه چنین رفتاری را داشته، به نظر می‌رسد این‌بار کمیته انضباطی درباره او کوتاه نیاید.

ماجرا چه بود؟

در شرایطی که بازی استقلال و گل‌گهر پس از گل تساوی سیرجانی‌ها بدون صحنه خاصی و در شرایطی کاملا آرام دنبال می‌شد، ناگهان ارسال ابوالفضل جلالی به درون محوطه جریمه، باعث شکل‌گیری صحنه جنجالی در محوطه جریمه میزبان شد که باعث وقفه‌ای 5 دقیقه‌ای در بازی شد. ارسال جلالی در شرایطی به حردانی رسید که امین قاسمی‌نژاد با ضربه‌ قیچی‌برگردان، باعث سرنگونی بازیکن جوان استقلال شد و همین مسأله کافی بود تا امیر عرب براقی به نشانه خطای پنالتی در سوت خود بدمد. بازیکنان و نیمکت‌نشینان گل‌گهر به شدت نسبت به این تصمیم معترض و معتقد بودند خطا بیرون از محوطه رخ داده است.

همزمان نیز استقلالی‌ها با جلوگیری از نزدیک شدن بازیکنان میزبان به داوران، سعی داشتند مانع از تغییر تصمیم عرب براقی و محمدرضا ابوالفضلی، کمک‌داور اول بازی شوند. در نهایت داور روی تصمیم خودش ماند و خطای پنالتی را اعلام کرد، اما پیش از آنکه این ضربه زده شود، او به سمت نیمکت ذخیره‌های استقلال رفت و با کارت قرمز مستقیم، ریکاردو ساپینتو را از کنار زمین اخراج کرد و همین مسأله آتش خشم سرمربی پرتغالی را برانگیخت.

ساپینتو با حرکات دستانش معتقد بود او کاری انجام نداده که مستحق دریافت کارت قرمز باشد و به سمت عرب‌براقی حمله‌ور شد. همزمان نیز نیمکت‌نشینان استقلال از جمله بیژن طاهری و خسرو حیدری در تلاش بودند تا مانع از درگیری فیزیکی او با عرب براقی شوند.

در این لحظه، ناگهان ساپینتو به سمت نیمکت گل‌گهر رفت و مشخص شد هدف او، سعید الهویی، کمک امیر قلعه‌نویی است. پس از اعلام خطای پنالتی به سود استقلال، او با سرمربی پرتغالی وارد درگیری‌های لفظی شد و همین مسأله خشم سرمربی پرتغالی را افزایش داد. سعید الهویی هم پس از اخراج و هم در پایان بازی گفت به واسطه همکاری با یک مربی پرتغالی، به این زبان آشناست و ساپینتو در طول بازی با زبان پرتغالی، به آنها فحاشی کرده و همین مسأله باعث عصبانیت او شده است. در نهایت میانجیگری‌های اطرافیان نیمکت دو تیم و به‌خصوص بیژن طاهری، باعث شد تا این درگیری‌ها افزایش پیدا نکند.

محرومیت تعلیقی اجرایی می‌شود؟

نکته مهم درباره ساپینتو سابقه او در رفتارهای عجیب کنار زمین است. پیش از این، کمیته انضباطی این مربی را به دلیل لگد زدن به برانکارد در استادیوم انزلی 150 میلیون تومان جریمه کرد و محرومیت یک‌جلسه‌ای برای او در نظر گرفت که این محرومیت تعلیقی و به مدت یک سال اعلام شد.

حال این سوال پیش می‌آید که آیا محرومیت تعلیقی ساپینتو هم اجرایی می‌شود؟ این در صورتی خواهد بود که کمیته انضباطی به سبب ارسال گزارش از سوی داور یا نماینده فدراسیون فوتبال رأی جدیدی در این‌باره صادر کند. در این صورت هم محرومیت یک‌جلسه‌ای ساپینتو به خاطر دریافت کارت قرمز اجرایی می‌شود و هم محرومیت تعلیقی. این مازاد بر رأی جدیدی خواهد بود که از سوی کمیته انضباطی در نظر گرفته می‌شود.

تصمیم کمیته انضباطی چیست؟

بعد از اتفاقاتی که ریکاردو ساپینتو، سرمربی استقلال در جریان مسابقه روز گذشته با گل‌گهر سیرجان رقم زد و منجر به اخراج او از کنار زمین شد، حالا کمیته انضباطی نیز قرار است به مسأله رسیدگی کند. سایت فدراسیون فوتبال در این‌باره اعلام کرده است: «با اعلام کمیته انضباطی، در پی گزارش داور و نماینده دیدار دو تیم فوتبال گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران مبنی بر بروز تخلفات صورت‌گرفته از سوی ریکاردو ساپینتو، سرمربی تیم استقلال تهران (رفتار غیر ورزشی و بدرفتاری با مقام رسمی مسابقه) قرار است تا جلسه‌ای روز دوشنبه، 18 مهرماه در محل کمیته انضباطی برگزار و به تخلفات او رسیدگی شود.» باید دید سرانجام کمیته انضباطی چه حکمی برای سرمربی استقلال در نظر خواهد گرفت.

//انتهای پیام

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.