درخواست کد استخدامی برای جذب نخبگان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با یادآوری تاکید دولت و رئیس جمهوری بر حمایت از نخبگان، از سازمان امور استخدامی خواست برای جذب نخبگان کد استخدامی به این وزارتخانه بدهد.

به گزارش شهروند آنلاین،محمدعلی زلفی گل در حاشیه دوازدهمین همایش ملی نخبگان در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: مهمترین دغدغه نخبگان جذب آنها برای اشتغال است و رئیس جمهوری هم دستور دادند که از نخبگان حمایت کنیم.

او تاکید کرد: سازمان امور استخدامی هم باید کمک کند و کد استخدامی به ما بدهد که بتوانیم نخبگان را بکار بگیریم.

ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی دانشجویی

وزیر علوم همچنین از ساخت ۲۰۰ هزار خوابگاه متاهلی در همین راستا با همراهی وزارت راه و شهرسازی طی چهار سال آینده خبر داد و گفت: قرار است تفاهم نامه ای با وزیر راه و شهرسازی برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در یک پروسه چهارساله به امضا برسانیم.

او توضیح داد: بر اساس این تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با تسهیلات بانکی این واحدها را می‌سازد و در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌دهد. زمین برای ساخت این خوابگاه‌ها را دانشگاه‌ها در اختیار این وزارتخانه قرار می‌دهند و اقساط آن را طی سالیان پرداخت می کنند.

زلفی گل اظهار داشت: این اقدام در راستای سیاست‌های کلان کشور، برای حمایت از خانواده،‌ حمایت از نخبگان و کمک به توسعه طرح های افزایش جمعیت صورت می گیرد.

دوازدهمین همایش ملی نخبگان، امروز (سه‌شنبه ۲۶ مهرماه) با حضور رئیس جمهوری در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران (سالن اجلاس سران) آغاز به کار کرد. این همایش دوروزه فردا به کار خود پایان می‌دهد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.