ذخایر آبی تهران «ته» می‌کشد؟

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای منطقه ۴ تهران گفت: ذخایر تامین کننده آب شرب تهران حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش شهروند آنلاین، مختاری گفت: متاسفانه سومین سال متوالی خشکسالی را تجربه می‌کنیم، ولی سال گذشته و در همین تاریخ حداقل میزان ذخایر تامین کننده آب شرب شهر تهران ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب بوده، ولی امروز این مقدار به ۷۴۰ هزار متر مکعب کاهش پیدا کرده است و دلیل این کاهش چشمگیر، افزایش مقدار مصرف لحظه‌ای شهر تهران است که رقم رصد شده آن ۴۱ هزار و ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

مدیر بهره برداری از تاسیسات آبفای منطقه ۴ تهران افزود: میزان ورودی تامین آب شرب شهر تهران، ۲۹ هزار لیتر در ثانیه است و این اختلاف فاحش و بالایی را نشان می‌دهد که این اختلاف سبب افت میزان ذخایر آب تهران می‌شود و فرصتی برای ذخیره آب نیست.

او ادامه داد: در همین شرایط فقط کافی است با مدیریت مصرف روزانه در بخش‌های همگانی، عمومی، سازمانی و ارگانی، فقط به میزان ۲۰ درصد در طول روز، این میزان را پوشش دهیم و کمک کنیم تا سطح ذخیره مخازن آب شرب شهر تهران افزایش یابد.

مختاری اضافه کرد: متاسفانه مهر ماه خشک و بدون بارندگی را پشت سر گذاشتیم و پیش‌بینی‌های هواشناسی برای آبان ماه هم خوش‌بینانه نیست./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.