آمریکا درجریان مانور هسته‌ای روسیه قرار گرفت

روسیه آمریکایی‌ها را از برنامه خود برای برگزاری مانور سالانه با نیروهای بازدارنده هسته‌ای آگاه کرد

این مانور در بحبوحه مانورهای هسته‌ای ناتو موسوم به «پایداری در اوج» انجام می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین؛ ارتش ایالات متحده جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما اذعان کرد که روسیه به تعهدات خود در زمینه کنترل تسلیحات و تعهدات شفافیت خود برای ارائه این اطلاعیه‌ها عمل می کند. ژنرال پاتریک رایدر، سخنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: به ایالات متحده اطلاع داده شد و همانطور که قبلاً تأکید کردیم، این یک تمرین معمول سالانه توسط روسیه است.

وزارت دفاع روسیه هنوز بیانیه رسمی درباره تاریخ و مقیاس رزمایش برنامه‌ریزی شده منتشر نکرده است. چنین رزمایش‌هایی معمولاً شامل آزمایش‌های جامع تسلیحات هسته‌ای و غیرهسته‌ای برای اطمینان از آمادگی نیروهای بازدارنده استراتژیک و کل زنجیره فرماندهی است. آخرین باری که روسیه رزمایش مشابهی را انجام داد به ماه فوریه بازمی‌گردد، چند روز قبل از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین.

این اعلامیه در بحبوحه مانورهای هسته‌ای مستمر «پایداری در اوج» که قرار است تا ۳۰ اکتبر ادامه داشته باشد و بر فراز بلژیک، دریای شمال و بریتانیا برگزار می‌شود، منتشر شد. ناتو همچنین این مانورها را روتین و بدون ارتباط با هیچ رویداد جهانی جاری توصیف کرده است، در حالی که اصرار دارد که از هیچ سلاح با گلوله واقعی استفاده نخواهد شد.

حدود ۶۰ هواپیما از انواع مختلف از ۱۴ کشور عضو ناتو، از جمله هواپیماهای جنگنده پیشرفته، هواپیماهای نظارتی و تانکر و همچنین بمب افکن‌های استراتژیک هسته‌ای B-۵۲ ایالات متحده در مانور شرکت دارند./ایسنا

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.