خبرخوش برای شرق‌نشینان پایتخت

خط 4 مترو با 9 ایستگاه جدید با گذر از تهرانپاریس به حکیمیه می‌رسد

مترو به محلات تهرانپارس و حکیمیه می‌رود. این مسیر جدید انشعابی از خط 4 متروی پایتخت است که با گذر از مناطق شرقی تهران و با احداث چند ایستگاه دراین محلات در نهایت در حکیمیه به ایستگاه پایانی می‌رسد.

این خبر را علی عدلی مجری خط چهار متروی تهران اعلام کرد. به گفته او فاز مطالعاتی توسعه شرقی خط 4 مترو به طول تقریبی5/10 کیلومتر، به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل سال آینده ساخت بخش اول این طرح به پایان برسد.

درحال حاضر دسترسی اهالی تهرانپارس و حکیمیه به مترو از طریق دو ایستگاه تهرانپارس و  فرهنگسرا به شبکه سراسری متروی پایتخت امکان پذیر است. اما این دو ایستگاه با تراکم جمعیت این مناطق همخوانی ندارد و به همین دلیل هم ایجاد چند ایجاد ایستگاه جدید دراین مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

مجری خط چهار متروی تهران با تشریح توسعه شرقی خط چهار از رسیدن مترو به تهرانپارس و حکیمیه در شرق پایتخت می‌گوید:«توسعه شرقی خط چهار مترو به طول 5/10 کیلومتر امکان‌ پذیر است و با توجه به دپوی پارکینگی که خط چهار دارد می‌توانیم از این محل برای توسعه شرقی استفاده کنیم. توسعه شرقی از ایستگاه کلاهدوز آغاز و پس از گذر از محلاتی همچون تهران نو، تهرانپارس، حکیمیه در انتها به دانشگاه آزاد تهران – شمال و دانشگاه شهید عباسپور می‌رسد.»

عدلی درباره جانمایی ایستگاه‌های این مسیر هم گفت:«برای این خط مترو ۹ ایستگاه پیش بینی شده است. این خط از ایستگاه کلاهدوز آغاز و پس از آن به فلکه چایچی رسیده و پس از آن به میدان شقایق در تقاطع بزرگراه شهید باقری و خیابان دماوند می‌رسد و با گذر از زیر بزرگراه باقری به مسیر خود ادامه داده و ایستگاه سوم این خط جدید تقاطع بزرگراه باقری با خیابان جانبازان است و بعد از آن نیز ایستگاهی در تقاطع شهید باقری و شهید سلیمانی خواهیم داشت که این ایستگاه با خط دو مترو تقاطع دارد و بعد از آن ایستگاهی در حد فاصل بزرگراه شهید باقری و خیابان ۱۹۶ خواهیم داشت و پس از آن خط مترو به سمت شرق ادامه مسیر داده و در فلکه سوم تهران پارس یک ایستگاه خواهیم داشت که این ایستگاه نیز با ابتدای خط ۱۰ مترو تقاطع دارد.

او ادامه داد:«پس از آن مترو به میدان شاهد و بعد به خیابان شهید زهدی در خاک سفید می‌رود و درانتها به دانشگاه آزاد تهران – شمال و شهید عباسپور می‌رسد که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ۴۵۰ هزار مسافر به ظرفیت خط چهار مترو اضافه می‌شود.»

به گفته مجری خط چهار متروی تهران از آنجایی که توسعه حمل و نقل عمومی در محلاتی همچون حکیمیه و تهران پارس ضعیف است، لازم است که این انشعاب شرقی از خط چهار این مسیرها را پوشش دهد.

او درباره زمان آغاز و برآوردهای مالی این پروژه هم توضیح داد:«با توجه به انتخاب پیمانکار، پیش‌بینی می‌شود تا اواخر سال و یا اوایل سال آینده بتوانیم ساخت چهار کیلومتر اول توسعه شرقی خط چهار مترو را به سرانجام برسانیم. در حوزه عمران و نه تجهیزات برای ساخت هر دو کیلومتر ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان هزینه برآورد شده است که این مبلغ فقط برای فعالیت‌های عمرانی است و امیدواریم بتوانیم هرچه سریع‌تر قرارداد مربوطه را با پیمانکاران امضاء کنیم.»

علی عدلی همچنین درباره توسعه بخش غربی خط 4 مترو هم گفت:«قرار است از ایستگاه ارم سبز تا چهارباغ به طول چهار کیلومتر چهار ایستگاه دیگر احداث شود.»

به گفته او توسعه غربی خط چهار در اواخر دوره مدیریت محسن هاشمی در مترو به صورت تهاتری انجام شد اما با این‌که تونل‌ها حفر شده اما هنوز اقدامی برای ایجاد ایستگاه‌ها صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

 

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.