سناریوی سرقت 660 سکه طلا برای مهاجرت به کانادا

زن جوان با سرقت از شوهرش قصد زندگی در خارج از کشور را داشت

رویای مهاجرت به کشور کانادا را داشت. همین انگیزه‌ای شد تا از شوهرش سرقت کند. سرقتی که به دو‌میلیارد پول نقد تبدیل شد. اما زن جوان با وجود این سرقت، باز هم نتوانست به رویایش دست یابد. او پس از دزدیدن 660 سکه طلای تمام بهار آزادی، دستگیر شد. یک دست نوشته راز این سرقت چندین میلیاردی را فاش کرد.

دوم دی‌ سال گذشته پرونده‌ای با موضوع سرقت 660 قطعه سکه طلا از خانه‌ای در شمال تهران در کلانتری 123 نیاوران تشکیل شد. تحقیقات در رابطه آغاز و در ادامه پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارسال شد.

کارآگاهان در همان شروع تحقیقات عازم محل وقوع جرم شدند. با تحقیقات از شاکی مشخص شد او 960 قطعه سکه تمام بهارآزادی را در آپارتمان پدرش نگهداری می‌کرد، تا اینکه دوم آذرماه متوجه شد 660 قطعه از سکه‌ها در جای خود نیستند. بنابراین او بلافاصله گزارش سرقت آنها را به پلیس اعلام کرد.

با توجه به پایش صحنه سرقت و اینکه ساختمان دارای نگهبانی 24ساعته بود، کارآگاهان احتمال داخلی‌بودن سرقت را دادند. با دعوت از شاکی تحقیقات جامعی درخصوص همه افرادی که به خانه شاکی تردد داشتند، انجام شد.

دست نوشته‌ای که راز سرقت را فاش کرد

تحقیقات در این رابطه ادامه داشت تا اینکه، نوشته‌ای به خانه پدر شاکی انداخته شد. نامه‌ای که تا حدودی راز این سرقت میلیاردی را فاش کرد و یک سرنخ را به دست پلیس داد. محتوای نامه حکایت از رسیدن حق به حق‌دار را داشت. این موضوع نشان از وقوع صد‌درصدی سرقت توسط یکی از بستگان و آشنایان شاکی را داشت. کارآگاهان در راستای مشخص‌شدن زوایای پنهانی موضوع اقدامات جامعی را انجام دادند.

در ادامه تحقیقات پلیسی، رد پای همسر شاکی در سرقت برای کارآگاهان محرز شد. با جمع‌بندی سرنخ‌های به دست آمده با هماهنگی مقام قضائی، همسر شاکی به اسم لیلا به پلیس آگاهی دعوت شد. در بازجویی‌های پلیسی بود که در نهایت، متهم لب به اعتراف گشود. او به جرم خود درخصوص سرقت سکه‌های همسرش در چندین مرحله از خانه اعتراف کرد.

اعترافات زن سارق

لیلا در ادامه بازجویی‌ها گفت: «رویای مهاجرت به کشور کانادا را در سر می‌پروراندم. همیشه دوست داشتم به کانادا بروم و زندگی کنم، اما پولش را نداشتم. برای تأمین هزینه‌ها تصمیم به سرقت سکه‌های شوهرم گرفتم. بعد از برداشتن سکه‌ها، آنها را به صرافی‌ها و طلافروشی‌ها فروختم. از فروش آنها مبلغ دو‌میلیارد تومان در حسابم دارم.»

لیلا درخصوص نامه‌ای که به خانه پدرشوهرش فرستاده بود، توضیح داد: «برای اینکه تحقیقات پلیس را منحرف کنم، پس از سرقت، نامه‌ای را به شخصی که تبعه افغانستان بود، دادم تا به خانه پدرشوهرم بیندازد. درحال حاضر 4‌میلیارد ریال از پول نقد فروش سکه‌ها در اختیار اوست.»

سرهنگ کارآگاه «سیدعلی شریفی» رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «با مشخص‌شدن سارق و سرنوشت سکه‌های سرقتی پرونده متهم برای رسیدگی قضائی به شعبه 10 دادسرای ناحیه یک تهران ارسال شد. تلاش کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری متهم متواری تبعه افغانستان همچنان ادامه دارد.»

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.