جانشین خلف آقای خاص

حسن رنگرز با دو قهرمانی در 45 روز همه را شگفت‌زده کرد

حسن رنگرز به عنوان سرمربی تازه‌وارد تیم ملی کشتی فرنگی توانسته نتایج فوق‌العاده‌ای در کوتاه مدت به دست بیاورد. او جایگزین خلف محمد بنا است.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های جام جهانی ، 45 روز بعد از ناکامی عجیب در مسابقات قهرمانی جهان معجزه حسن رنگرز را در این تیم به خوبی نشان می‌دهد. سرمربی تازه‌وارد فرنگی ایران در این مدت کوتاه نشان داده جایگزین خلفی برای محمد بنا است.

جامی که کشتی را خنداند

فرنگی کاران ایرانی در رقابت‌های جام جهانی کشتی در ابتدا در دیداری سخت ترکیه را با حضور قهرمانان نامدار شکست دادند. سپس از سد قرقیزستان گذشتند تا از گروه خود به عنوان تیم نخست صعود کرده و حریف آذربایجان در فینال این مسابقات شوند. آذربایجانی‌ها که تمام تمهیدات لازم را برای برپایی جشن قهرمانی در خانه خود اندیشیده بودند، با بهترین نفرات مقابل تیم کاملا جوان حسن رنگرز قرار گرفتند. آنها اما در مجموع به تساوی 5 بر 5 مقابل ایران رسیدند تا ایران به دلیل امتیاز فنی بیشتر برنده شود و جام قهرمانی را در باکو بالای سر ببرد.

نکته قابل توجه در این مسابقات استراحت دادن سرمربی تیم ملی فرنگی به بسیاری از کشتی گیران به‌نام و موفق گذشته بود. اتفاقی که امیدها را به حسن رنگرز و تیم جوانش برای آینده این رشته بیشتر می‌کند.

45 روز و دو جام قهرمانی

اتفاق ویژه در کشتی فرنگی موفقیت فوق‌العاده حسن رنگرز در مدت کوتاهی است که هدایت تیم ملی را برعهده گرفته؛ سرمربى جوان تيم ملى كشتى فرنگى ايران كه بعد از پايان مسابقات قهرمانى ٢٠٢٢ جهان در بلگراد و قطعى شدن جدايى محمد بنا، كار خود را آغاز كرد، در همام ابتداى مسير دو تورنمنت سنگين را پشت سر گذاشت. رنگرز كه خيلى زود از فاز مديريتى در اداره كل ورزش و جوانان استان مازندران وارد فاز فنى و سرمربيگرى شد، با چند هفته تمرين كوتاه تيم زير ٢٣ سال را در مسابقات جهانى اسپانيا هدايت كرد و با جام قهرمانى به ايران بازگشت.

جالب اینکه رنگرز که به ستاره هاى تيمش همچون برادران گرايى و ساروى استراحت داده بود، يك تيم جوان و يكدست را براى جام جهانى آماده كرد. جامی که سرمربى جديد و جوان كشتى فرنگى ايران به ويژه در فينال توانايى هاى فنى خود را در ارنج كردن تيم و كوچ كشتى گيران نشان داد تا دومين موفقيت در يك بازه ٤٥ روزه براى كشتى فرنگى ايران ثبت شود. حالا رنگرز با دو جام قهرمانى در يك دوره كوتاه مدت كارنامه خوبى را رقم زده و جامعه كشتى فرنگى را به آينده اين تيم جوان اميدوار كرده است.

جایگزین موفق آقای خاص

بعد از انتقادهای تندی که محمد بنا چندی قبل بابت ناکامی در مسابقات قهرمانی جهان تحمل کرد و در نهایت منجر به جدایی او شد، حالا حسن رنگرز نشان داده جایگزین مناسبی برای پرافتخارترین سرمربی کشتی فرنگی ایران محسوب می‌شود. رنگرز با نیروی جوانی و البته میدان دادن به استعدادهای جوان تاکنون کاری بزرگ انجام داده و حالا همه به آینده این تیم به خصوص در مسابقات قهرمانی جهان 2023 و المپیک 2024 امیدوار شده‌اند.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.