صفا و مروه به خانه برگشتند

حال دوقلوهای به‌ هم چسبیده پاکستانی یک سال بعد از جراحی جدایی موفقیت‌آمیز خوب است

 صفا (safa) و مروه (marwa)  دو خواهر دوقلوی پاکستانی که مادرزاد از ناحیه جمجمه به هم چسبیده بودند و عروق خونی مشترک داشتند، تابستان سال گذشته بعد از سه عمل جراحی در مجموع 50 ساعته از یکدیگر جدا شدند.

شهروندآنلاین- خوهران به هم چسبیده پاکستانی که سال گذشته بعد از 50 ساعت عمل جراحی سنگین با موفقیت از هم جدا شده بودند، به وطن‌شان پاکستان بازگشتند.

صفا (safa) و مروه (marwa)  دو خواهر دوقلوی پاکستانی که مادرزاد از ناحیه جمجمه به هم چسبیده بودند و عروق خونی مشترک با‌ هم داشتند، تابستان سال گذشته بعد از سه عمل جراحی در مجموع 50 ساعته از یکدیگر جدا شدند.

این دوقلوی پاکستانی که از ناحیه جمجمه به یکدیگر چسبیده بودند، در بیمارستانی در لندن تحت چندین عمل جراحی قرار گرفتند. در نهایت سرهای دوقلوهای دو ساله پس از جراحی‌های سنگین از یکدیگر جدا شد.

صفا و مروه که حالا سه ‌سال و نیمه هستند، بعد از گذراندن دوران نقاهت بعد از جراحی به کشورشان بازگشتند. مادر این دو خواهر با قدردانی از تیم پزشکی، آنها را قهرمان توصیف می‌کند و می‌گوید: «حال دخترها کاملا خوب است.»

مراقبت از دوقلوها با 100 پرسنل درمانی و مراقبتی

اولین جراحی این دو خواهر در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی و زمانی که آنها نوزده ماهه بودند، انجام شد و در نهایت دو کودک دوقلو در فوریه سال 2019 طی آخرین جراحی موفقیت‌آمیز از هم جدا شدند.

به گزارش بی‌بی‌سی بیش از 100 پرسنل مراقبی و درمانی از این دو خواهر در پروسه جداسازی و بعد از آن مراقبت کردند که هزینه مراقبت و نگهداری از آنها افزون بر یک‌میلیون پوند عنوان شده است. این هزینه را یک خیر خصوصی تأمین کرده است.

صفا و مروه حالا سه‌سال و نیمه هستند. آنها پس از گذراندن دوران نقاهت بعد از جراحی، به کشورشان بازگشتند. مادر این دو خواهر با قدردانی از تیم پزشکی، آنها را قهرمان توصیف‌می‌کند و می‌گوید: «حال دخترها کاملا خوب است.»

گفتنی است پدر دوقلوها در دوره بارداری مادر بر اثر حمله قلبی فوت کرده؛ صفا و مروه سال 2017 از طریق جراحی سزارین به دنیا آمدند. آنها هنگام تولد از ناحیه جمجمه به هم چسبیده بودند و  عروق خونی مشترک با هم داشتند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.