اعلام میزان تسهیلات صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دانش‌بنیان

قائم‌مقام صندوق توسعه ملی گفت: نزدیک به ۷.۶ هزار میلیارد ریال قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان در نیمه نخست امسال بوده که ۵.۲ هزار میلیارد ریال آن، متعلق به این صندوق بوده است.

به گزارش شهروند آنلاین،میرمحمد صادقی افزود: صندوق سه هدف اساسی دارد که شامل تبدیل بخشی از ثروت‌های ماندگار مولد و سرمایه‌های زاینده اقتصادی و حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز از طریق تامین مالی وطرح‌های اقتصادی در قالب اعطای تسهیلات بانکی است.

او تصریح کرد: روش‌های انعقاد قرارداد به صورت عاملیت ارزی یا ریالی یا سپرده ارزی یا سپرده ریالی است. فرایند اعطای تسهیلات هم به صورت ارزی و ریالی است و طرح‌ها باید با عاملیت بانک‌ها باشد. ۹۹ درصد تسهیلات صندوق توسعه ملی به صورت ارزی است. ۸۸ هزار میلیارد تومان کل پولی است که در این سال‌ها به صورت ریالی پرداخت شده است.

قائم مقام صندوق توسعه ملی ادامه داد: بانک طرح را ارزیابی می‌کند ضمن آنکه بیشتر کار‌ها در صندوق توسط صندوق انجام می‌شود.

صادقی بیان کرد: ۳ میلیارد ریال با ۹ بانک قرارداد عاملیت ارزی امضا شده است. برای سپرده‌گذاری‌های ریالی پول را در بانک سپرده‌گذاری می‌کنیم و سطح دخالت طرح در صندوق کمتر می‌شود. در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۷.۶ هزار میلیارد ریال قرارداد شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که از این رقم میزان تسهیلات اعطایی ۵.۲ هزار میلیارد ریال بوده است./واحد مرکزی خبر

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.