کی‌روش می‌خواهد بماند، شما چطور؟

ابهام درباره قطع یا ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال

قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال به اتمام رسیده است؛ او می‌خواهد بماند اما باید دید تصمیم مدیران فدراسیون چیست.

به گزارش خبرنگار شهروندآنلاین، کارلوس کی‌روش، سرمربی مطرح پرتغالی برای سومین‌بار روی نیمکت ایران در جام جهانی نشست و این‌بار هم نتوانست تیم ملی را رهسپار دور دوم مسابقات کند. در حالی که کی‌روش بسیار امیدوار بود شاگردانش بتوانند در مسابقه با آمریکا نتیجه لازم را بگیرند و راهی دور بعد شوند، اما چنین اتفاقی رخ نداد تا ابهام‌های زیادی درباره آینده این مربی با تیم ایران مطرح شود.

از حرف‌های کی‌روش مشخص است که او علاقه‌مند است روی نیمکت ایران به کار خود ادامه بدهد، اما این موضوع بستگی به تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال و در رأس آن مهدی تاج دارد.

قرارداد کی‌روش تمام شد

روزی که کارلوس کی‌روش به ایران برگشت، مسئولان فدراسیون فوتبال قراردادی کوتاه‌مدت تا پایان جام جهانی با او امضا کردند؛ قراردادی که رسما اعلام شد ماهیانه 50 هزار یورو ارزش دارد. مهدی تاج در اولین روزهای بازگشت خود به صندلی مدیریتی فدراسیون فوتبال و بعد از انتخاب کارلوس کی‌روش، در نشستی خبری اعلام کرد اگر نتایج تیم ملی در جام جهانی راضی‌کننده باشد، قرارداد کی‌روش تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 تمدید می‌شود. رئیس فدراسیون همه مسائل درباره قرارداد کی‌روش را به بعد از جام جهانی موکول کرد. حالا با حذف ایران از جام جهانی،‌ قرارداد کارلوس کی‌روش نیز تمام شده و باید دید تکلیف او چه خواهد شد.

مرد پرتغالی می‌خواهد بماند

نکته قابل توجه در این‌باره صحبت‌هایی است که کی‌روش بعد از شکست مقابل آمریکا بر زبان آورد. سرمربی پرتغالی از آینده روشن ایران و شانس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا صحبت کرد. او در پستی اینستاگرامی نیز از شاگردان خود تشکر کرد و مشخص است که علاقه دارد به کار خود ادامه بدهد. با این حال، کی‌روش نیز همه چیز را به عهده فدراسیون فوتبال گذاشته است.

وقتی از کی‌روش درباره ادامه یا قطع همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران سوال شد، این‌طور پاسخ داد: «جواب این سوال در دستان من نیست و فعلا باید خنک و آرام شویم. شرایط را بررسی و آنالیز کنیم و ببینیم چه می‌شود. اکنون باید استراحت کنیم زیرا بازیکنان دل‌شکسته هستند. آنها کار خوبی در شرایطی دشوار انجام دادند و استحقاق اعتبار و احترام هواداران فوتبال را برای تمام کارهایی که کردند، دارند.»

جلسه اضطراری در فدراسیون فوتبال

بلاتکلیفی نیمکت تیم ملی ایران در شرایطی است که کمتر از 6 ماه دیگر جام ملت‌های آسیا 2023 در کشور قطر شروع می‌شود و تیم ملی باید در آن تورنمنت حضور پیدا کند. با توجه به فاصله اندک و فیفادی‌های کوتاه برای آماده‌سازی تیم ملی،‌ به نظر می‌رسد فدراسیون‌نشینان سریعا باید تکلیف سرمربی تیم ملی را مشخص کنند.

به زودی در فدراسیون فوتبال جلسه اضطراری هیات رئیسه برگزار خواهد شد؛ جلسه‌ای که اعضا درباره آینده کی‌روش و نیمکت تیم ملی بحث می‌کنند. در حال حاضر جذب یک مربی خارجی خوب برای تیم ملی زمان‌بر است و هزینه زیادی می‌طلبد. از سوی دیگر مربیان ایرانی مطرح همگی در تیم باشگاهی خود فعالیت دارند و بسیار سخت است که بخواهند هدایت تیم ملی ایران را برعهده بگیرند. با همه این مسائل باید دید مدیران فدراسیون فوتبال چه تصمیمی درباره کی‌روش اتخاذ خواهند کرد.

//انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.